سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:36 - شنبه 24 آبان 1393

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

۴۰ هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان کشت پاییزه خواهند داشت/تحویل ۴۸۰۰ تن بذر به کشاورزان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود از محل بازگشایی آب زاینده رود در مجموع ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان زیر کشت پاییزه روند.

اصغر محسن‌زاده کرمانی در گفت‌و گو با اصفهان شرق، اظهار داشت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته کشاورزان شرق اصفهان می توانند حدود ۸۰ درصد کشت گندم خود را نسبت به شرایط نرمال داشته باشند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهرستان اصفهان ۴۸۰۰ تن بذر گندم و جو در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، بیان داشت: البته نیاز بذری کشاورزان به تبع بیشتر از این میزان است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بوجاری به صورت یارانه ای از سوی سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است، افزود: در مرکز خدمات کشاورزی و همچنین شرکت های تعاونی کار بوجاری کشاورزان شرق اصفهان انجام می شود.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه دولت موظف نیست تمام نیاز بذری استان را تامین کند، بیان داشت: در قانون مشخص شده که سالانه یک سوم نیاز بذری را در بذر گواهی شده تولید کند با این وجود امسال بذر بیشتری در اختیار کشاورزان شرق اصفهان قرار گرفته است.
محسن زاده کرمانی تاکید کرد: با احتساب سطح زیرکشت اراضی شرق اصفهان بیش از یک سوم نیاز بذری به کشاورزان داده شده است.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد اراضی شرق اصفهان زیر کانال زاینده رود است، گفت: پیش بینی می شود از مجموع اراضی ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان از محل بازگشایی آب زاینده رود کشت خواهند داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته کشاورزان شرق اصفهان ۱۳ هزار هکتار از اراضی خود را زیر کشت غله بردند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست آب به مدت یک ماه باز خواهد بود، افزود: برای به ثمر رسیدن کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان آب زاینده رود در مرحله دوم باید به مدت سه ماه جاری شود.
محسن زاده کرمانی با تاکید بر اینکه اگر شرایط بارندگی مطلوب باشد آب می تواند حتی دیرتر از اسفند ماه نیز بازگشایی شود، ادامه داد: درصورتی که بارش های زمستانه مطلوب نبود آب باید حداکثر در ۲۰ اسفند ماه در مرحله دوم تحویل کشاورزان شود.
وی تاکید کرد: ۹۰ درصد کشت اراضی شرق اصفهان گندم و ۱۰ درصد دیگر کشت جو خواهد بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه کشاورزان خوشبختانه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین این قشر توسعه یافته است، اظهار داشت: کشاورزان با توجه به شرایط خشکسالی و آبی استان متوجه شدند که بیمه محصولات شان به نفع آنها است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.