سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 24 آبان 1393

امام جمعه اصفهان:

غرب به بهانه حقوق بشر به مخالفت با نظام اسلامی پرداخته است

امام جمعه اصفهان گفت: کشورهای غربی در حال حاضر به بهانه حقوق بشر با نظام اسلامی به مخالفت برخاسته‌اند در حالی که در عمل خود صداقت ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان در مسجد امام (ره) با دعوت خود و تمامی نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، دوستی دشمنان اسلام با اسلام و مسلمین را نشدنی عنوان کرد و اظهار کرد: در کلام‌الله مجید درباره راضی شدن یهود و نصارا از مسلمانان کلمه «لن» به‌کار برده شده که به‌معنی نفی ابد است، یعنی این مهم هیچ‌گاه اتفاق نخواهد افتاد. یهود و نصارا هیچ‌وقت عشق و محبت به اسلام نمی‌یابند و بایستی متوجه بود که دشمنان اسلام با اسلام و مسلمین رفیق نخواهند شد.

وی افزود: مستکبران عالم قلب پاکی ندارند و هیچ‌گاه از مبارزه با اسلام دست برنخواهند داشت؛ آن‌ها علی‌الخصوص یهود و نصارا کینه اسلام را به دل دارند. چنین نیست که فقط به مقابله با انرژی هسته‌ای بپردازند، بلکه اگر بتوانند در پی این هستند که ایران اسلامی حتی صاحب کوچک‌ترین فناوری‌ها هم نباشد.

نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، بیان کرد: اوباما می‌گوید که با ایران مسائل زیادی داریم! کلام‌الله مجید نیز می‌فرماید آنچه که مستکبران بر زبان می‌رانند، بیش‌ترش را در دل‌هایشان پنهان می‌کنند؛ آن‌ها در حال حاضر به بهانه حقوق بشر با نظام اسلامی به مخالفت برخاسته‌اند.

وی با مثال آوردن از عربستان سعودی، بیاناتش را ادامه داد و گفت: در عربستان قطع کردن دست دزد معمول است و در ایران اسلامی هم پس از تحقق 15 شرط است که دست دزد قطع خواهد شد. جالب است عربستان سعودی که تا همین دیروز حق رأی برای زنان را محترم نمی‌شمرد حالا درخصوص مسئله حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران اعتراض دارد.

خطیب جمعه اصفهان به دیگر مسائل منطقه از جمله اعتراض‌های شیخ عیسی قاسم به نظام سلطنتی بحرین نیز پرداخت و تصریح کرد: در بحرین مردم فریاد می‌زنند که ما خواهان دمکراسی هستیم اما مستکبران زیر بار این خواسته بحق نمی‌روند؛ درخواست مردم بحرین، برگزاری رفراندوم است تا بتوانند شکل حکومتی که می‌خواهند را معین کنند.

وی به معضل فلسطین اشاره کرد و متذکر شد: در مسأله فلسطین هم حرف ما برپایی یک انتخابات عمومی برای تعیین نوع حکومت بوده در حال حاضر در عربستان سعودی و بحرین هم‌چنان نظام سلطنتی حکومت می‌کند و کسی از آحاد مردم جرئت اعتراض به چنین وضعیت ناخوشایندی را ندارد.

خطیب جمعه اصفهان طی دومین خطبه نمازجمعه امروز به مناسبت‌های پیش رو نیز پرداخت و ضمن اشاره به 23 آبان‌ماه روز دیابت، خاطرنشان کرد: دیابت‌‌ همان مرض قند است و شخصی که دچار دیابت می‌شود، متحمل دشواری‌های زیادی خواهد شد. راه‌ مبتلا نشدن به دیابت، پرهیز کردن است چرا که پرهیز باعث می‌شود انسان دارو‌های بی‌موردی که خودشان هم عوارضی به‌دنبال دارند را مصرف نکند.

وی دیگر مناسبت مهم پیش رو ا سالروز حماسه 25 آبان در اصفهان برشمرد و تصریح کرد: 25 آبان 1361 در اصفهان 370 شهید بزرگوار تشییع شدند و افتخارآمیزتر این است که اصفهانی‌ها در همان روز، هم نیرو به جبهه اعزام کردند و هم برای جبهه‌ها آذوقه فرستادند. اصفهانی‌ها این‌طور پای دین و ایمان و حمایت از انقلاب و رهبرشان ایستادگی کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت بزرگداشت این روز، اظهار داشت: برپایی مراسم به‌مناسبت 25 آبان‌ماه و تجلیل از مردم اصفهان به قصد به رخ کشیدن این ماجرا نیست بلکه انگیزه ما این است که به مردم یادآوری کنیم که شمار قابل توجهی از هموطنانمان برای حفظ دین و انقلاب اسلامی چه کارها صورت دادند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، افزود: تجلیل از عاشورا هم به‌قصد حفظ این حماسه عظیم برای نسل‌های آینده است. عده‌ای در روز عاشورای سال 61 هجری در مقابل استکبار ایستادند. مستکبران آن زمان، یزید و یزیدیان بودند؛ ما هم بایستی از این حرکت بزرگ درس بگیریم. ما هم باید شکر روز 25 آبان را به‌جای بیاوریم و به همگان نشان دهیم اصفهان ولایی بوده و تا ابد هم ولایی خواهد ماند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر آمار بالای شهدای سرفراز اصفهان، گفت: باید مردم ما بدانند که اصفهانی‌ها با عشق راهی جبهه‌ها می‌شدند و در شناسنامه‌هایشان دست می‌بردند تا بتوانند جبهه بروند. مادران شهدای اصفهانی هم در عزای ایشان اشک نریختند، اشک‌هایشان را دل نگه داشتند تا دشمن ‌شادکن نشوند. راه مقابله با دشمن و استکبار جهانی همین فراموش نکردن چنین روزهای بزرگی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.