اصفهان شرق

زاینده‌رود، رگ حیات ایران است/ خشکی زاینده‌رود بر کل کشور تأثیر می‌گذارد

کدخبر: 42073
1393/08/24 در ساعت 07:00

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا فلاح پیرامون راهکار شورای شهر برای احیای زاینده‌رود اظهار کرد: زاینده‌رود تنها متعلق به اصفهان نیست و متعلق به کل ایران بوده و برای احیای زاینده‌رود تمام مسئولان کشور باید گام برداشته و برای احیای آن اهتمام کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه وقتی زاینده‌رود خشکیده است نباید بگوییم که رگ حیات اصفهان خشکیده چرا که در واقع رگ حیات ایران خشکیده است، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان باید برای احیای زاینده‌رود تلاش کنند و اگر اصفهان به عنوان نصف جهان مطرح می‌شود یکی از ارکان این نصف جهان بودن زاینده‌رود است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: جدای از اینکه بخش اعظم مردم شرق اصفهان کشاورز هستند و اینها در گذشته زکات‌بده بودند و با خشکی زاینده‌رود زکات بگیر شدند، بحث محیط زیست اصفهان نیز مطرح است که با خشکی زاینده‌رود خدشه دار شده است.

وی گفت: ما به عنوان مدیران شهر از مسئولان کشور استدعا می‌کنیم که یک تفاهم و همدلی بین استان‌ها ایجاد کنند و با سفرهایی که انجام می‌دهند صحبت‌هایی نکنند که بین مردم استان‌ها اختلاف ایجاد شود.

فلاح افزود: اگر میان مردم استان‌ها صمیمیت، هم‌دلی، گرایش و علقه ایجاد شود می‌توانیم این انتقال آب را از استان‌های غربی انجام دهیم تا تمام استان‌ها از یزد، اصفهان، چهارمحال و خوزستان بتوانند از این آب که منفعت الهی است همگی بهره‌مند و برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم