سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - جمعه 23 آبان 1393

سفارش آیت الله مظاهری بر دعا برای حل مشکلات کشور در روضه های امام حسین(ع)

رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته مردم و مسئولان را به دعا در مراسم روضه های امام حسین(ع)برای حل مشکلات کشور توصیه و سفارش کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته با اشاره به برقراری ارتباط با خداوند به وسیله نماز و دعا اظهارداشت: انسان عاقل هیچ گاه خداوند را به بهای دنیایی نمی فروشد و همیشه در مسیر عبادت و بندگی خداوند حرکت کرده و همه چیز را از خداوند می خواهد.

وی افزود: نماز و حضور در مراسم های سخنرانی و روضه اهل البیت(ع) فرصت هایی ارزشمند برای دعا و طلب نیازهای افراد است که مردم در این مراسم ها تنها نیازهای دنیایی خود را طلب نکنند بلکه برای آخرت و رسیدن به خداوند و عاقبت به خیری نیز دعا کنند.

آیت الله مظاهری با اشاره به مشکلات اقتصادی، اشتغال و مشکلات جوانان در جامعه، گفت: مراسم های روضه ماه محرم و صفر مکان هایی برای استجابت دعا هستند که اگر این حضور در پای منبرها همراه با گریه بر مصیبت امام حسین(ع) و یارانش باشد اثرش بیشتر می شود که مردم در چنین حال معنوی برای حل مشکلات کشور دعا کنند.

وی ادامه داد: همه مردم و مسئولین نیز برای حل مشکلات کشور و پیشرفت کشور باید به درگاه خداوند دعا کنند و کمک بخواهند که کارهای کشور به خوبی پیش برود و مشکلاتی که در جامعه به وجود آمده و برای کشور آسیب هایی به دنبال دارد رفع شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی که اگر بلا بر جامعه ای نازل شد از نماز برای رفع مشکلات و بلا کمک بگیرید، تصریح کرد: نماز مکالمه بنده با خالق است و کسانی که  به درجه بالای معنوی می رسند به نماز خواندن عشق می ورزند و مانند امام حسین(ع) در شرایط سخت جنگ اقامه نماز را ترک نمی کنند.

وی با اشاره نماز شب حضرت زینب(س) گفت: اصحاب و یاران امام حسین(ع) از نماز شب غافل نشدند که چنین افرادی آرامش را در نماز می یابند و در نماز با حضور قلب خود به خدا می رسند.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه انسان های خداجو در نماز با چشم دل خداوند را می یابند، تصریح کرد: افرادی که به دنبال یافتن خداوند هستند مانند فرد تشنه که به دنبال آب برای رفع تشنگی است آن ها نیز به دنبال رفع تشنگی معنوی خود بوده و با نماز رفع تشنگی می کنند.

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.