سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - جمعه 23 آبان 1393

فیس بوک ؛تامین کننده اطلاعات سازمان های جاسوسی /بیش از 24 میلیون سایت غیر اخلاقی در دنیا فعال است

کارشناس پلیس فتا در در نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: فیس بوک تامین کننده اطلاعات سازمان های جاسوسی است.

به گزارش  اصفهان شرق؛ حسین فروغی، کارشناس پلیس فتا امروز در نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اظهار داشت:پلیس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات است که در کشورهای دیگر به پلیس سایبری معروف است و به کلیه جرائم اینترنتی رسیدگی می کند.

وی ادامه داد: در جهان 2 میلیارد و 700 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که 45 میلیون نفر از این کاربران در کشور ما وجود دارد که 32 میلیون از این 45 میلیون نفر کاربر در کشور ما جوان هستند.

فروغی، بااشاره به 850 میلیون وب سایت در جهان گفت:حجم کل اطلاعات در فضای مجازی 5 میلیون ترابایت است که معادل 50 هزار میلیارد کتاب است.

کارشناس پلیس فتا با بیان اینکه روزانه 100 هزار وب سایت ایجاد می شود، افزود:12 هزار وب سایت، فعالیت مجرمانه دارند و متاسفانه با وجود فیلترینگ هر روز به تعداد این سایت های غیر اخلاقی افزوده می شود.

وی، وضعیت کاربران اینترنت در کشور را به سه گروه سفید، سیاه و خاکستری تقسیم کرد و افزود:کاربران سفید صرفا در فضای مجازی به فعالیت های علمی می پردازند، گروه سیاه صرفا فعالیت های مجرمانه انجام می دهند و گروه خاکستری که در اینترنت بی هدف هستند و 70 درصدکاربران کشور ما جزء گروه خاکستری هستند.

فروغی، انگیزه اغلب جرائم در دنیای سایبری را مالی عنوان کرد و افزود: 54 درصد از مجرمین سایبری، انگیزه خود را مشکلات مالی عنوان می کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ما 81 درصد مجرمین سایبری، انگیزه شان مالی است.

کارشناس پلیس فتا در ادامه اشاره ای به شبکه های اجتماعی داشت و افزود: شبکه های اجتماعی سایت یا مجموعه ای از سایت هاست که به کاربران امکان اشتراک گذاری مطالب و تصاویر می دهد.

فروغی، فیس بوک را یکی از شبکه های اجتماعی دانست و افزود: فیس بوک به 40 زبان زنده دنیا فعال است و اهداف مختلفی را دنبال می کند.

وی افزود:هر سازمان جاسوسی نیاز به یکسری اطلاعات و اخبار دارد که بر اساس آن یک شبکه اجتماعی ایجاد می کند تا مردم کشورهای مختلف اطلاعات وافکار خود را به اشتراک بگذارند.

وی، فیس بوک  را تامین کننده اطلاعات سازمان های جاسوسی دانست و افزود: بیش از یک میلیاردنفر عضو این شبکه اجتماعی هستند.

فروغی، ایجاد اختلاف و تفرقه بین ادیان و اقوام مختلف، قفل زدائی مصرف مشروبات و مواد مخدر، آموزش تهیه مواد مخدر و ازدواج های اینترنتی را از مضرات استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دانست.

وی، ازدواج های اینترنتی را یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: آشنایی های اینترنتی باعث تزلزل ارتباطات و کاهش عواطف می شود.

کارشناس پلیس فتا با اشاره به سایت های غیر اخلاقی و مستهجن در فضای مجازی گفت: بیش از 24 میلیون سایت غیر اخلاقی وجود دارد که متاسفانه بعضی از آنها فیلتر نمی شود.

وی، سایت های غیر اخلاقی را عامل مهمی در خدشه دار کردن ارزش های اسلامی و خانوادگی دانست و افزود: این سایت ها بی بندباری و فساد را رواج می دهند.

وی در پایان با تاکید بر ترویج وتقویت معنویت در جامعه افزود: امروز دشمنان، با تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان ما را نشانه رفته اند که ما باید با تقویت اعتقادات آنها، جوانان را از توطئه های دشمنان مصون سازیم.

پایان پیام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.