سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - جمعه 23 آبان 1393

مدعیان حقوق بشر اندازه حیوان هم نمی فهمند/25 آبان روز حماسه اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند اندازه حیوان هم نمی فهمند و از ما می خواهند کاری را در جامعه آزاد کنیم که حتی حیوانات هم انجام نمی دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه امروز(23 آبان) به محرم سال 1361 و  سالروز 25 آبان و تشییع 370پیکر مطهر  شهید اصفهانی اشاره کرد و گفت: ما با بزرگداشت روز 25 آبان می خواهیم شکر خدا را بکنیم که اصفهان همواره ولایی بوده و ولایی می ماند.

وی به 23 هزار سردار و شهید استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این تعداد شهید که اصفهان تقدیم به اسلام و انقلاب شده است حدود یک دهم کل شهدای کشور هستند و این تفاوت اصفهان با سایر استان های کشور را نشان می دهد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ما نمی خواهیم با این افتخارات چیزی را به رخ کسی بکشیم، اظهار داشت: ما می خواهیم به جوانان بگوییم که برادران شما با کمال عشق این از خودگذشتگی ها را انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در آن زمان جونان در شناسنامه های خود دست می بردند تا سن خود را بالا ببرند و اجازه حضور در جبهه ها را داشته باشند.

آیت الله طباطبایی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) و ائمه(ع) با اینکه معصوم در کنار مردم بود ولی تعداد کسانی که ایثارگر باشند کم بود، گفت: اینکه یک جمعی بعد از هزار و چندصد سال با ندیدن پیامبر(ص) و ائمه(ع) اینچنین عشقی داشته باشند بسیار ارزش دارد و ارزش آن بسیار از عشق کسانی است که حضرات معصومین را دیده اند بیشتر است.

وی نگهداری این ایام را مقابله با استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: دشمنان باید بدانند که کسی به حرف های نامربوط آن ها توجه نمی کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه هیچ وقت دشمنان اسلام به مسلمانان عشق پیدا نمی کنند، گفت: این ها کینه اسلام را در دل دارند و از اسلام سیلی خورده اند. قلب پاک ندارند و با اسلام کینه دارند و همیشه با ما در حال جنگ اند و هیچگاه دوست نمی شوند و اگر حرفی از دوستی بزنند در حال دروغ گفتن هستند.

وی با بیان اینکه اوباما گفته با ایران مسائل زیادی داریم، اظهار داشت: طبق آیه قرآن وقتی دشمن چیزی بر زبان می آورد خیلی بیشتر از آن را در دل نگه داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه کسانی که دم از حقوق بشر می زنند اندازه حیوان هم نمی فهمند، گفت: به ما می گویند چون هم جنس بازی را آزاد نمی گذارید پس حقوق بشر را رعایت نکرده اید. این کار را حیوانات هم انجام نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه قطع کردن انگشتان دست کسی که دزدی کرده است نیازمند 15 شرط است، گفت: این یک علامت است برای اینکه که جامعه انسان فاسد را بشناسد. اگر یک فاسد شلاق بخود آیا خلاف حقوق بشر است؟ چطور عربستان هر کاری بکند هیچ کس حرفی نمی زند؟ آنجا که تا دیروز زنان حق رای هم نداشتند و حتی اجازه رانندگی هم ندارند.

آیت الله طباطبایی با اشاره به اینکه 85 درصد مردم بحرین شیعه هستند، اظهار داشت: چرا اجازه نمی دهند یک رفراندوم مردمی در بحرین و فلسطین شکل گیرد و خود مردم بگویند که چه حکومتی می خواهند؟ چرا سال هاست مردم بی گناه بحرین را مورد تهاجم قرار داده اند؟ چون می دانند که هیچ دیوانه ای دیگر به سلطنت رای نمی دهد و رای مردم بحرین هم جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام سلطنتی خیلی کهنه شده است، گفت: عده ای در عربستان و بحرین مملکت را در اختیار گرفته اند و با بچه ها و نوه های خود ثروت یک کشور را می خورند و مجامع بین المللی به دموکراسی خود هم گوش نمی دهند.

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.