سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 23 آبان 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

واردات صنایع دستی چینی به کشور هرچه سریع‌تر متوقف شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید برای تقویت و احیای هنرهای سنتی همکاری کنند و باید جلوی واردات صنایع دستی چینی گرفته شود و دستگاه‌ها نیز با خرید آثار صنایع دستی هنرمندان داخلی از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛حسن کامران در حاشیه حضور در هم‌اندیشی هنرمندان و اساتید پیشکسوت صنایع دستی اصفهان با اشاره به وضعیت صنایع دستی در اصفهان اظهار کرد: هر سال ما به دستگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم که صنایع دستی را خریداری کنند و امسال نیز روز یکشنبه که الحق به مقررات مالی دولت مطرح می‌شود، این پیشنهاد به صورت مکتوب داده می‌شود که دستگاه‌ها تابلو و آثار هنرهای سنتی و دستی هنرمندان را خریداری کنند.

وی افزود: این صنایع دستی در خانه‌های هنرمندان انبار شده و دولت آنها را نمی‌خرد و بانک‌ها نیز که ضد تولید هستند و وام ارزان به این هنرمندان نمی‌دهند؛ در صورت اجرای این مسئله، سیستم اداری ما این آثار را خریداری می‌کنن که این خود روحیه و انگیزه برای هنرمندان ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در درجه دوم واردات صنایع دستی چینی باید متوقف شود و همین دستگاه‌های اداری ما که انواع صنایع دستی چینی را وارد کشور می‌کنند، باید از این مسئله خودداری کند زیرا واردات صنایع دستی چینی نشان می‌دهد سیستم اداری ما هم دارای فساد بوده و هم آسیب‌پذیر است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی ایرانی و اصیل هم روح هنری دارد و هم شغل ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی برخی از دستگاه‌ها را به دلیل واردات صنایع دستی چینی احضار کردیم زیرا این واردات سبب شده که هنرمندان صنایع دستی ما از انتقال این هنر به نسل جدید به دلیل شرایط اقتصادی که به وجود آمده، منصرف شود.

کامران افزود: بانک‌ها باید برای تقویت و احیای هنرهای سنتی همکاری کنند و باید جلوی واردات صنایع دستی چینی گرفته شود و دستگاه‌ها نیز با خرید آثار صنایع دستی هنرمندان داخلی از آن‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.