سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:40 - جمعه 23 آبان 1393

رئیس شورای شهر اصفهان

اعمال سلیقه‌های شخصی در مصوبه‌های شورای شهر را به حق نمی‌دانیم / پروژه‌های «محله‌محور» مهمترین رویکرد شورای شهر اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هر لایحه‌ای که وارد شورا می‌شود با در نظر گرفتن اقتضائات قابلیت بررسی دارد و اعمال سلیقه‌های شخصی و مدیریت‌های خاص را در این حوزه به حق نمی‌دانیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا امینی در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: یکی از شاخصه های طبیعی اصفهان زاینده رود است که از زمان شیخ بهائی و در مدت 400 سال ثبت و ماندگار شده است.

وی با اشاره به خشکی زاینده رود در دهه اخیر افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح در استفاده درست از منابع آبی و مدیریت‌های سلیقه‌ای برخی مسئولین سبب رخ دادن این اتفاق شده است که تضعیف کشاورزی به ویژه در بخش های روستا نشین جزو ثمرات خشکسالی محسوب می شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر تلاش برای ایجاد مدیریت واحد در حوزه آبریز زاینده رود به عنوان یک مطالبه ملی توسط این شورا، عنوان کرد: امیدواریم که آب جاری شده در این رودخانه با افزایش نزولات آسمانی دائمی شود.

وی مطالبه‌گری حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی را از مهمترین وظایف شورای شهر دانست و تاکید کرد: در حوزه کشاورزی و افکار عمومی که اصفهان بیش از 400 سال در این بخش سابقه دارد مدیریت حق آبه شهری در بالادست سلیقه ای و برداشت های خارج از ظرفیت انجام شده است و همین امر سبب خشکی باتلاق گاوخونی و عدم دسترسی میراب به آب شده است.

امینی بر مدیریت مصرف نیز تاکید کرد و گفت: قرار بر این است با حمایت های مردمی و مدیریت استانی در قالب جلساتی با عنوان کمیسیون آب به دنبال احیاء همیشگی زاینده رود و احقاق حقوق مردم خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اختلافات موجود در شهرداری و شورای شهر اصفهان عنوان کرد: اختلاف اقتضای تقاوت کار اجرایی با نظارت است؛ در گذشته سیاست شورا و شهرداری مداخله در اجرا و همکاری نزدیک با یکدیگر بوده است اما باید بر مبنای تفکیک وظایف، نظارت از اجرا باید جدا باشد.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شهرهای کشور در دهه اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما اصفهان به دلیل عدم تعامل بین‌بخشی از قافله توسعه جا مانده است و شرط اصلاح این شرایط تفکیک مدیریت‌ها و اصلاح ساختار مدیریت است.

وی افزود: شورای شهر ریل‌گذاری‌های مناسبی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کرده است و پیشنهاداتی که از ناحیه شهرداری به شورای شهر رسیده است از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 300 مصوبه می‌رسد؛  لوایحی که از شورای شهر به تصویب می‌رسد ممکن است از تعداد انگشتان دست تجاوز نکند و این بی‌انصافی در حق شورا است که اگر بگوییم اختلافات شورا و شهرداری آهنگ پیشرفت استان را کند کرده است.

امینی تصریح کرد: هر لایحه‌ای که وارد شورا می‌شود با در نظر گرفتن اقتضائات قابلیت بررسی دارد و اعمال سلیقه‌های شخصی و مدیریت‌های خاص را در این حوزه به حق نمی‌دانیم و با این موضوع مبارزه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: جنس کار در دهه اخیر به سمت طرح‌های کلان شهری رفته است و در سطح کلان طرح‌های بزرگی داشتیم که باید تکمیل شود از این رو قرار نیست که اصفهان همیشه درگیر طرح‌های کلان باشد از این رو تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به پروژه‌های محله‌محوری از اولویت‌های شورای شهر محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: در دولت شرایطی ایجاد شده است که امکان تعریف پروژه جدیدی وجود ندارد و پروژه‌های نیمه‌تمام باید به اتمام برسد و ما هم وظیفه داریم با پول بیت‌المال در فرایند زمانی منطقی این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.