سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:39 - جمعه 23 آبان 1393

مراسم تودیع و معارفه رئیس صدا و سیما برگزار شد

سرافراز: هدف فتنه 88 براندازی یک حکومت مردمی بود

رئیس جدید سازمان صداوسیما در مراسم معارفه خود تصریح کرد: فتنه سال 88 با هدف سرنگوني حكومت مبتني بر آراء مردم شكل گرفت.

به گزارش اصفهان شرق: مراسم معارفه رئيس جديد سازمان صدا و سيما و تكريم رئيس پيشين اين سازمان برگزار شد. در مراسم تودیع عزت الله ضرغامی و معارفه محمدسرافراز که روز گذشته در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني رئيس‌دفتر مقام معظم‌ رهبري، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان،  علی لاریجانی رئیس مجلس ،محمدباقر قاليباف شهردار تهران، نمايندگان قوه‌قضائيه و مجريه، دادستان كل كشور و مشاور رسانه‌ای رئيس‌جمهور حضور داشتند. علاوه بر مقامات رسمي، جمعي از هنرمندان نيز از جمله ابراهيم حاتمي‌كيا، كيانوش عياري، سيروس مقدم، ضياءالدين دري، داريوش ارجمند، مسعود جعفري جوزاني، محمدعلي كشاورز و علي نصيريان در این مراسم حضور یافته بودند.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات مهندس ضرغامي در 10سال خدمت در رسانه ملي از روند رو به رشد برنامه هاي سازمان صدا و سيما در اين دوره تشكر كرد و گفت: برنامه هاي سازمان صدا و سيما به ويژه در ايام عزاداري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) قابل تقدير بود و اين اتفاق به خوبي در رسانه ملي منعكس شد كه جاي قدرداني دارد. حجت‌الاسلام والمسلمين گلپايگاني ابراز اميدواري كرد محمد سرافراز نيز در روند پويايي سازمان صدا و سيما كوشا باشد .
حجت الاسلام گلپایگانی همچنين در اين مراسم حكم مقام معظم رهبري را براي انتصاب دكتر سرافراز به رياست سازمان صدا و سيما قرائت كرد و رسما اين حكم را به محمد سرافراز داد .
رسانه ملي رسانه اي با رسالت جهاني
رئيس جديد رسانه ملي در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: امروز مؤلفه‌هاي قدرت در دنيا تغيير كرده است و ديگر بمب هسته‌اي و فناوري‌هاي برتر ابزار ابرقدرت‌ها براي تسلط نيست بلكه قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را مي‌زند.ابرقدرت‌ها و آمريكا مي‌خواهند با استفاده از اين قدرت نرم تسلط تضعيف شده خود را بازگردانند.
وي اضافه كرد: قدرت پردازش اطلاعات در دنيا به صورت متمركز و جهاني انجام مي شود و دارد حاكميت ملي دولت‌ها را مخدوش مي‌كند.هدف از اين كار ابتدا اين است كه افكار تك تك آدم‌ها و عقايد و احساسات آنها را بشناسند و كشف كنند و بتوانند در آن تغيير ايجاد و آن را تسخير كنند و در واقع به جاي اينكه با بمب مردم كشورها را نابود كنند افكار آنها را تسخير مي كنند.
سرافراز افزود: وظيفه ما اين است كه نخبگان جمع شوند و فكر كنند و اين پديده را بشناسند و متخصصان رسانه و استادان ارتباطات با ايجاد اتاق فكر راه برون‌رفت از اين موضوع را پيدا كنند.اگر اين كار نشود ما در رسانه ملي و بقيه رسانه‌ها در انفعال خواهيم بود. رئیس صداوسیما با تأكيد بر اينكه بايد وزن و جايگاه رسانه ملي در سبد رسانه اي مردم در كشور افزايش يابد، افزود: صدا و سيما به صورت متمركز در سطح جهان با مأموريتي ملي و استاني در داخل كشور و مأموريتي جهاني و منطقه اي است كه بايد رسانه‌اي اسلامي با رسالتي جهاني شود.
وي گفت: حمايت از توليدات برون‌سپاري شود، رسانه به صورت گسترده تعاملي شود و توسعه كمي و كيفي لازم است كه سهم ما بيشتر قسمت كيفي آن است.
رئيس رسانه ملي گفت: امروزه كنداكتور يا جدول پخش برنامه‌هاي صدا و سيما بايد در اختيار مخاطبان و كاربران باشد.
سرافراز افزود: ديگر اين گونه نيست كه ما تعيين كنيم چه برنامه اي را چه كساني و در چه ساعتي ببينند، بلكه بايد شرايطي فراهم شود كه مخاطبان برنامه‌ها را در ساعاتي كه خودشان مي‌خواهند ببينند.
وي همچنين با اشاره به تحولات منطقه اي گفت: آمريكا در منطقه عراق و افغانستان را اشغال نظامي كرد و با تدبيري كه در جمهوري اسلامي ايران انديشيده شد به‌ويژه با تدابير رهبري معظم انقلاب اسلامي اين تهاجم و اشغال نظامي شكست خورد.
سرافراز افزود: ترفند آنان در مقابل اين قضيه در داخل كشور فتنه 88 بود كه با هدف سرنگوني حكومت مبتني بر آراء مردم شكل گرفت.
وي گفت: ‌در مقابل اين رويداد، بيداري اسلامي در منطقه ايجاد شد و حكومت‌هاي استبدادي و وابسته به آمريكا تا حدي يكي پس از ديگري سرنگون شدند.
سرافراز افزود‌: ترفند دشمن در مقابله با اين تحول اين بود كه كشورهاي آزاد شده را درگير جنگ داخلي و مذهبي كنند كه هنوز هم ادامه دارد اما نكته حايزاهميت اين است كه مقاومت و بيداري جديدي در مقابله با اين ترفند شكل گرفته و جنگ هاي داخلي در منطقه در حال تبديل به جنگ عليه تروريسم است.
تشکر ضرغامی از رهبر انقلاب
رئیس سابق صداوسیما در مراسم تكريم و توديع خود به دليل انتخاب بجاي دكتر سرافراز براي رياست رسانه ملي از رهبر معظم انقلاب تشكر كرد.
مهندس ضرغامي در مراسم معارفه رئيس جديد سازمان صدا و سيما از توجه و حمايت‌هاي رهبر از رسانه ملي قدرداني كرد و افزود: در طول خدمت در اين سازمان، همواره به توجه و حمايت رهبر معظم انقلاب تكيه كرديم و اكنون نيز پس از پايان دوره خدمت در اين سازمان خوشحاليم كه رهبر معظم انقلاب با انتخاب فردي از بدنه سازمان صدا و سيما اعتماد خود را به اين سازمان نشان دادند.
وي در ادامه به هجمه‌هاي روزافزون فرهنگي از طريق ابزار رسانه‌اي اشاره كرد و گفت: مسيري كه پيش روي آقاي سرافراز وجود دارد با توجه به اين كه اين هجمه‌ها هر روز پيچيده‌تر مي شود مسيري بسيار دشوارتر از قبل خواهد بود و لذا از دولت و مسئولان مي‌خواهم در اين مسير او و سازمان صدا و سيما را بيش از پيش همراهي و مساعدت كنند .
ضرغامی افزود: مردم با رسانه ملی زندگی می‌کنند و علاقه دارند و وصل هستند و اولین سؤال و انتقاد مردمی که در اقصی نقاط کشور با آنها روبرو شدیم این است که چرا در برخی مناطق برخی شبکه‌ها قابل دریافت و مشاهده نیست.
وی تصریح کرد: البته منظورم از مردم آحاد مردم است و باید مواظب باشیم که برخی برای ما مردم مجازی طراحی نکنند چرا که برخی جریانهای سیاسی، مردم نیستند و از ویژگی‌های مدیریت سازمان صدا و سیما باید این باشد که به هجمه‌های بی‌مبنا و مجازی، اعتنا نکنند و باید مستحکم و ثابت قدم حرکت کرد.
ضرغامی در ادامه بر افزایش اعتبارات صدا و سیما تأکید کرد و گفت: با توجه به رقمی که به تأیید مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده است برای اداره عادی سازمان نیازمند سه هزار و 200 میلیارد تومان بودجه هستیم که فقط نیمی از آن داده می‌شود و باید 50 درصد این مبلغ را هم از طریق آگهی‌های بازرگانی تأمین کنیم.
وی افزود: ان شاء الله دولت کمک خواهد کرد چرا که اگر قرار است صدا و سیما به تعبیری، جراحی‌های بزرگ کند، این را هم بدانیم که جراحی خرج دارد.
ضرغامي در جنگ نرم  سرافراز بيرون آمد
رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما هم در این مراسم از تلاش‌هاي 10 ساله مهندس ضرغامي براي ارتقاي فرهنگ كشور و مقابله با هجمه‌هاي تبليغاتي غرب بر فرهنگ ايراني اسلامي قدرداني كرد.
حجت الاسلام رئيسي افزود: سيد عزت‌الله ضرغامي در دوره رياستش بر سازمان صدا و سيما توانست با ايجاد تحولي در تنوع شبكه‌ها، مخاطبان رسانه ملي را در داخل و خارج از مرزها افزايش دهد و تلاش‌هاي رسانه‌هاي بيگانه را براي اثرگذاري بر فرهنگ ايراني اسلامي خنثي كند .
وي از ديگر اقدامات ماندگار مهندس ضرغامي را بصيرت‌آفريني و خنثي‎سازي توطئه‎ها در دوره فتنه 88 ارزيابي كرد و گفت: رسانه ملي در اين دوره موفق شد با روشنگري هوشمندانه و  ارائه چهره نفاق در اين جريان، جلوي تبليغات دشمن را بگيرد .
کیهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.