سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:12 - چهارشنبه 21 آبان 1393

مدیر عامل آبفای اصفهان:

جاری شدن آب زاینده رود در تغذیه چاههای فلمن موثر است

مدیر عامل شرکت آبفای اصفهان گفت: جاری بودن زاینده رود تاثیر بسزایی در تغذیه چاههای فلمن و متفرقه ای که در مسیر زاینده رود برای تامین آب آشامیدنی وجود دارد، می گذارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی افزود: جاری شدن آب در بستر زاینده رود مشکلی خاص در باره تامین آب شرب در فصل پاییز و زمستان ایجاد نمی کند اما صرفه جویی در مصرف آب در همه ایام سال ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: به طور میانگین نیاز استان به آب شرب در محدوده طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بین 11 تا 12 متر مکعب در ثانیه است که این میزان در فصل تابستان با توجه به افزایش دما به بیش از 14.5 متر مکعب در ثانیه می رسد.

مدیر عامل آبفای اصفهان با بیان اینکه صرفه جویی فقط ویژه فصل تابستان و بهار نیست، اضافه کرد: هر چند با کاهش دمای هوا و گذر از تابستان میزان مصرف آب نیز کاهش یافته و فاصله بین ذخیره منابع آب موجود قابل بهره برداری و میزان مصرف آب کمتر می شود اما

اما واقعیت این است که استانی مانند اصفهان از شرایط مطلوب برخوردار نبوده و با بحران کم آبی مواجه است.

امینی بزرگترین چالش پیش رو در تامین آب اصفهان بزرگ را عدم تعادل میان منابع تولید و نیاز آب در پیک مصرف بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان سال جاری ظرفیت تولید تصفیه خانه باباشیخعلی 5/10 مترمکعب در ثانیه و چاههای متفرقه و فلمن نیز کمتر از یک مترمکعب در ثانیه بود و بر این اساس کمبود حدود سه مترمکعب در ثانیه در فصل تابستان با مدیریت مصرف برطرف شد.

رئیس هیات مدیره آبفا استان اصفهان گفت: اجاره 40 حلقه چاه با مجموع دبی تقریبی 250 لیتر در ثانیه، حفر و تجهیز 52 حلقه چاههای اضطراری از جمله تدابیری بود که به منظور جبران کمبود سه متر مکعبی آب در تابستان سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش  اصفهان شرق؛، آب پشت سد زاینده رود با حجم خروجی 80 متر مکعب در ثانیه شامگاه 12 آبان در این رودخانه رها شد.

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.