سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 21 آبان 1393

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

جریان آب در زاینده‌رود تا پایان کشت محصول تداوم داشته باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دائمی شدن جریان آب در زاینده‌رود به منابع آبی نیاز بوده، گفت: جریان آب در زاینده‌رود تا پایان کشت محصول تداوم داشته باشد تا کشاورزان از آن ضرر نکنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سکینه عمرانی پیرامون تلاش نمایندگان برای دائمی ماندن جریان زاینده‌رود اظهار کرد: فشار و پیگیر از سوی نمایندگان استان اصفهان برای جریان یافتن آب در زاینده‌رود همیشگی بوده و جلسه‌ای نیست که نمایندگان با وزیر نیرو داشته باشند یا وزیر به مجلس بیاید و یا سخنرانی باشد که به موضوع آب اشاره‌ای نشود و از محالات بوده که نمایندگان استان اصفهان نطق و تذکری داشته باشند و تلنگری به موضوع آب زده نشود.

وی افزود: خشکی و کمبود آب موضوع مشکل‌دار و وخیمی چه در حوزه زاینده‌رود و چه در شهری مانند سمیرم که گفته می‌شود شهر هزار چشمه و منبع آب است، شده و در حالی که شهر ما منبع زایش آب بوده اما در عمل برای ما استفاده از این منابع به طور کامل امکان پذیر نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که بدون شک نماینده‌های مجلس همه موافق جریان دائمی آب هستند و خوشحال می‌شوند که زاینده‌رود زنده‌رود باشد و جان تازه‌ای به اصفهان بدهد، تصریح کرد: در ارتباط با اینکه چه اتفاقی درباره زاینده‌رود بیفتد احتیاج به قانونی نبوده که ما بخواهیم برای تصویب قانون اقدام کنیم و شرایط آب و هوایی، میزان بارش و مدیریت منابع آب از مواردی بوده که در جریان آب در زاینده‌رود دخالت داشته و از زیر مجموعه فعالیت‌های وزارت نیرو قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منابع آبی، مدیرت امکان اینکه همواره زاینده‌رود باز باشد یا اینکه مشکلاتی را در این باره وجود داشته باشد بر عهده مدیریت منابع آب وزارت نیرو بوده و اگر قرار است برای موارد کشاورزی این آب باز شود، باید به گونه‌ای باشد که آب همیشگی باشد.

عمرانی گفت: جریان آب نباید به گونه‌ای باشد که در موقع کشت آب به کشاورز بدهند و زمانی که کشت در حال به ثمر رسیدن بوده، آب تمام شده و مجبور باشند به دلیل مباحث شربی جریان آب را قطع کنند و در این صورت کشاورز بیشتر متضرر می‌شود تاز زمانی که اصلا کشت نکند.

وی اظهار کرد: اگر بعد از کشت، آب قطع شود و کشاورز به برداشت نرسد، بدون شک ضرر او خیلی بیشتر است تا زمانی که اصلا کشت نکند و اینها مواردی است که باید در نظر گرفته شود صرف اینکه آب در زاینده‌رود باشد موضوع خوب و خوشایندی است اما باید بقیه موارد را هم سنجید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دائمی شدن جریان آب در زاینده‌رود به منابع آبی نیاز بوده، اظهار کرد: زمانی که به جریان دائمی آب در زاینده‌رود فکر می‌کنیم، باید میزان آب شرب را سنجید تا جریان دائمی کمبود شدید آب شرب را به دنبال نداشته باشد که مردم در این مورد در مضیقه بیفتند.

وی خاطرنشان کرد: جریان آب باید به گونه‌ای باشد که کشت پایدار بوده و به ثمر برسد و نه اینکه کشت به نتیجه نرسیده آب را قطع کنند که نتیجه بدی برای کشاورز در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.