سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - چهارشنبه 21 آبان 1393

استاندار اصفهان:

طرح ازدواج آسان در اصفهان اجرائی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: طرح ازدواج آسان به صورت جدی در اصفهان اجرائی می‌شود و همه باید در زمینه این طرح اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ از اصفهان و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استاندای اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: راه‌اندازی پورتال اوقات فراغت از اصلی‌ترین فعالیت‌های انجام شده، توسط این ستاد است.

وی افزود: با توجه به جایگاه و اهمیت جوانان و نقشی که در آینده کشور دارند، ستاد ساماندهی امور جوانان با قوت برگزار و برنامه‌های مختص جوانان در آن پیگیری می‌شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: قبل از شروع تابستان برنامه منسجم، فراگیر و جامعی در زمینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تدوین و هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: پرتال جامع اوقات فراغت برای نخستین‌بار در کشور توسط استان اصفهان راه‌اندازی شد و همه برنامه‌های تدوین‌شده در قالب این پورتال اجرا شد.

زرگرپور با بیان اینکه در این پورتال کلیه سلایق، دیدگاه‌ها و انتظارات خانواده‌ها درباره اوقات فراغت در‌‌نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: در پورتال اوقات فراغت برنامه‌های 25 دستگاه مختلف استانی در رابطه با گذراندن اوقات فراغت همراه با جزئیات و زمان و محل برگزاری متمرکز و قابل دسترسی خانواده‌ها است.

وی خواستار ادامه فعالیت این سامانه در طول سال شد و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون به این سامانه نپیوسته‌اند، هرچه سریع‌تر اقدام کنند و اوقات فراغت تنها مختص فصل تابستان نبوده و در طول سال هم می‌تواند ادامه داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در رابطه با هفته ازدواج و پیوند آسمانی نیز برنامه‌ریزی صورت پذیرفته توسط دستگاه‌های مربوطه و هماهنگی و انسجام کارها سبب ایجاد هم‌افزایی مطلوبی شده، تصریح کرد: مسئله ازدواج آسان یا پیوند آسمانی، منوط به یک هفته خاص نبوده و به‌عنوان یک فعالیت و موضوع و فعالیت کار دائمی در دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این ستاد درباره امکاناتی که می‌توان برای زوج ‌های جوان ایجاد کرد، فعال است، گفت: خوشبختانه بسیاری از بقاع متبرکه، امکاناتی برای برگزاری مراسم جشن‌ها ،ازدواج‌ها و عقد وعروسی به‌صورت رایگان و با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری هدایت، هماهنگی و بسترسازی برای ایجاد مرکز مشاوره خانواده است.

وی  از امکان ایجاد مراکز مشاوره خانوادگی وسیع، زیر نظر اداره‌کل امور خانواده و بانوان استانداری خبرداد و اظهار کرد: مطرح شدن وحل مسائل، موضوعات و مشکلات خانوادگی سبب استحکام و پایداری بیشتر خانواده‌ها می‌شود.

استاندار اصفهان به مبحث کارآفرینی برای جوانان نیز اشاره کرد و افزود: در دهه گذشته در این باره تحقیقاتی صورت پذیرفته و راهکارهای نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برای کارآفرینی جایگاه مورد انتظار در جامعه ایجاد نشده، بیان کرد: مسئله مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال جدید، یکی از محورهای اصلی بوده که در دستورکار قرار داد.

زرگرپور تصریح کرد: درباره اشتغال جوانان از منظر کارآفرینی، فعالیت‌ها و طرح‌هایی ارائه شده، و از این پس به شیوه جدیدی با این مقوله برخورد می‌کنیم.

وی گفت: مسئله اوقات فراغت تنها مختص قشر خاص جوانان و نوجوانان نبوده و باید برای گروه‌های آسیب‌‌پذیر جامعه، خانواده‌ها وقشرهای دیگر نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.