سرویس: سیاسی 18:01 - شنبه 02 شهریور 1392

استقبال روحانی از اولین مهمانش در سعد‌آباد

فردا کلید «سلطان» قفل هشت ‌ساله «کاخ» را می‌گشاید

کاخ سعدآباد با انجام مراسم استقبال رسمی حسن روحانی از پادشاه عمان، پس از هشت سال بار دیگر پذیرای مهمانان خارجی دولت خواهد بود.

13920528000504_PhotoA

به‌گزارش اصفهان شرق، «سلطان قابوس» پادشاه عمان فردا یکشنبه برای دیداری رسمی به تهران سفر می‌کند تا نخستین مهمان خارجی رئیس دولت یازدهم باشد.

وی در جریان سفر خود به ایران علاوه بر دیدار با حسن روحانی رئیس ‌جمهور، با سایر مقامات عالیرتبه کشورمان نیز دیدار خواهد کرد.

مذاکرات خصوصی با رئیس ‌جمهور، مذاکرات دو جانبه هیئت‌های همراه و امضای چند تفاهم‌نامه، از جمله برنامه‌های پادشاه عمان در این سفر است.

* سومین سفر سلطان به تهران

به‌گفته حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه، حضور پادشاه عمان در ایران در راستای تحکیم مناسبات دو جانبه و رایزنی‌های مستمر سیاسی و منطقه‌ای دو کشور است.

این سفر سومین حضور سلطان قابوس در کشورمان است که البته یکی از آنها پیش از انقلاب اسلامی انجام گرفته و سفر بعدی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اتفاق افتاده است.

سلطان قابوس پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار در سال 1388 به ایران سفر و با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور وقت دیدار کرد و سفر او نقطه عطفی در گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور بود.

سفر مقامات سیاسی، فرهنگی، ‌اقتصادی و پارلمانی ایران و عمان به‌طور مستمر در این سال‌ها انجام می‌شده و دو کشور دارای همکاری‌های نظامی و امنیتی نیز هستند.

پادشاه عمان که بارها در محافل بین المللی از برنامه‌های هسته‌ای ایران حمایت کرده، نخستین مهمان خارجی هفتمین رئیس جمهوری کشورمان است که پیش‌تر مسئولیت پرونده هسته‌ای را بر عهده داشت.

* چرخش کلید «سلطان» در قفل «کاخ»

قرار است سلطان قابوس پیش از ظهر فردا یکشنبه در کاخ سعدآباد مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار گیرد و با انجام این مراسم، سعدآباد پس از هشت سال بار دیگر پذیرای مهمانان خارجی دولت خواهد شد.

بر اساس نامه ریاست جمهوری به مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد، این مجموعه از سوم تا پنجم شهریور ماه تعطیل است.

این کاخ در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد که برنامه استقبال رسمی و دیدارها با مهمانان خارجی‌ اش را به مجموعه نهاد ریاست جمهوری در پاستور منتقل کرده بود، صرفاً به عنوان یک موزه کاربری داشت.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.