سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - دوشنبه 19 آبان 1393

رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان:

نرخ مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است

رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نرخ مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا اخوان‌نسب در نشست خبری همایش نقش کسب و کار خانگی در افزایش سطح درآمد خانواده و توسعه اقتصادی اظهار کرد: همایش ملی نقش کسب و کار خانگی در افزایش سطح در آمد خانواده چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: از جمله اهداف این همایش می‌توان به اهمیت بخشیدن به موضوع اشتغال در خانه، توسعه فرهنگ کسب و کار، توسعه مشاغل کوچک و به خصوص مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی تحقیقات فراوانی انجام شده و نقاط قوت و ضعف تا حدودی شناسایی شده است، اتاق بازرگانی به جد پیگیر مسائل کلان تولید و اشتغال در استان است و در همین راستا جلسات فراوانی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شده است تا مشکلات جامعه صنعت و تولید به گوش مسئولان برسد.

اخوان‌نسب با اعلام اینکه در کشورهای پیشرفته توجه ویژه‌ای به مشاغل خانگی می‌شود، بیان کرد: مشاغل خانگی می‌توانند در زمینه‌هایی همچون آی‌تی و هایتک فعالیت کنند و نباید مشاغل خانگی را به چند رشته محدود کرد.

وی یادآور شد: در این همایش سخنرانان ویژه‌ای خواهیم داشت و نماینده یونیدو و معاون سازمان خصوصی سازی کشور از جمله مهمانان این همایش هستند و با برگزاری چنین همایش‌هایی به دنبال توانمندسازی بانوان جهت ایفای نقش اقتصادی هستیم.

رئیس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان متذکر شد: متأسفانه نرخ مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی همچنان پایین و حدود 13 درصد است و می‌طلبد فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه متولی خاصی در ارتباط با مشاغل خانگی وجود ندارد این در حالی است که چندین دستگاه مختلف در ارتباط با مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند و همین موضوع سبب شده در این زمینه پیشرفت زیادی مشاهده نشود.

این مسئول یادآور شد: آموزش‌هایی که ارائه می‌دهیم در سه بخش شامل افزایش نقش زنان در خانواده، آموزش‌های مدیریت در خانواده و آموزش‌های تخصصی است.

وی در پایان به جاری شدن آب در زاینده‌رود اشاره و بیان کرد: زاینده‌رود شریان حیاتی اصفهان است و در اتاق بازرگانی نیز توجه ویژه‌ای به مشکلات آن می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.