سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 19 آبان 1393

استاندار اصفهان،برضرورت برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا و مصرف بهینه آب تاکید کرد

استاندار اصفهان ، برتشکیل سه کارگروه تخصصی جهت برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب کاهش آلودگی هوا و مصرف بهینه آب در بخشهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه کمیته آب استان اصفهان که درپی بازگشایی وحیات مجدد زاینده رود تشکیل شد گفت: اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان باید با ایجاد سه کارگروه درخصوص کاهش آلودگی هوا توسط صنعت، کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از منابع آب و اصلاح الگوی کشت، اقدامات فنی و اجرایی خود را به مدیریت استان ارائه دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این اتاق بازرگانی در بخش کشاورزی نیز کارهای تخصصی و پژوهشی خوبی را انجام داده است، اظهارکرد: اتاق بازرگانی کمک های خوبی را در خصوص صنایع و معادن و همچنین کشاورزی به دولت ارائه داده است.

رسول زرگرپور اضافه کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی استان اصفهان بنا بر احساس وظیفه و رسالت خود کمیته آب استان را برای رسیدگی به مشکلات حوضه آبریز زاینده رود تشکیل داد و با کمک متخصصین و کارشناسان این حوزه و برگزاری جلسات متعدد، راهکارهایی را در رابطه با نحوه برخورد با این مشکل ارائه داده است.

زرگرپور هدف خود از حضور در جلسات این کمیته را ارائه آخرین وضعیت پیگیری ها و اقدامات دولت در ارتباط با احیای حوضه آبریز زاینده رود عنوان کرد و افزود: پاسخ به سوالات کارشناسان این حوزه برای بهتر و کامل تر شدن تحقیقات آنان نیز از دیگر اهداف برای حضور در جلسات این کمیته می باشد.

وی ، از اتاق بازرگانی استان خواست که با توجه به بضاعت علمی، تجربی، فنی و مهندسی و مالی اتاق بازرگانی؛ سه کارگروه را در ارتباط با کاهش آلودگی هوا توسط صنایع، کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آب و اصلاح الگوی کشت تشکیل دهند و اقدامات فنی و اجرایی خود را به مدیریت استان ارائه دهند.

زرگرپور تصریح کرد: در ارتباط دو سویه دولت و اتاق بازرگانی، از یک طرف مدیریت استان مجموعه ی اطلاعات، یافته ها و پیگیری های خود را به اطلاع اعضای کمیته آب خواهد رساند و از طرف دیگر این کمیته نیز با ایجاد این سه کارگروه، مطالعات و پژوهش های خود را به مدیریت استان ارائه خواهد کرد.

استاندار اصفهان افزود: در ماه های اخیر هنر مدیریت استان این بود که وزارت نیرو که مدیریت آب کشور را بر عهده دارد مسوول پاسخگویی مشکلات آبی استان باشد.

زرگرپور با اشاره به حضور معاون اول محترم رییس جمهور و موافقت وی با ایجاد کارگروه ملی احیای حوضه ی آبریز زاینده رود، این مهم را را از دستاوردهای دولت عنوان کرد و افزود: با تشکیل این کارگروه ملی، در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: امروز اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و خوشبختانه مسوولان کشور نیز، معتقد به اجرای کامل بندهای این طرح 9 ماده ای هستند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تشکیل ستاد بهینه ساماندهی مصرف آب در اصفهان و همچنین استفاده از دستگاه ها و سیستم های کاهنده آب شرب از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

 انتهای پیام
منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.