سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - دوشنبه 19 آبان 1393

مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد

برگزاری جشنواره کتاب روستایی اصفهان/ کتاب‌ها به صورت اپلیکیشن ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، فراخوان جشنواره کتاب روستایی ارائه شده و در این جشنواره روستا‌‌هایی که در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام محمد قطبی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره برگزاری هفته کتاب در اصفهان اظهار کرد: از 24 آبان تا یک آذر برای ترویج امید به کتاب و کتاب‌خوانی هفته کتاب‌خوانی نامگذاری می‌شود و این مسئله سبب پدید آمدن امید برای حرکت جامعه اسلامی به سمت هدف اصلی خود یعنی ظهور است.

وی بیان کرد: برنامه ویژه‌ای که ما امسال در هفته کتاب پیش‌بینی کرده‌ایم، فراخوان جشنواره کتاب روستایی بوده که در آن از روستا‌‌هایی که در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ما تلاش کردیم که برای تجلیل و تشویق افرادی که در روستا‌ها در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، برنامه‌های خوب و مفیدی در نظر گرفته در کنار این افراد سعی کردیم که از افرادی که برنامه جدی در حوزه کتاب در روستا‌ها دارند هم تجلیل کنیم.

وی تصریح کرد: این افراد با شرکت در جشنواره کتاب روستایی با هم به رقابت می‌پردازند و با ارائه فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان پیرامون کتاب امتیاز می‌گیرند، پس از آن از 5 روستا دوستدار کتاب و 5 روستایی که برای آینده کتاب برنامه دارند، تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام قطبی افزود: با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های موبایل امروز در جامعه بازخورد‌های بسیاری دارند، سعی داریم محتوای نویسندگان را به نام خودشان به صورت اپلیکیشن در بیاوریم و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از درست شدن این اپلیکیشن‌ها مخاطبان می‌توانند آن را در اختیار دوستان و آشنایان قرار دهند هم‌چنین ما هم آن را بر روی سایت بارگزاری می‌کنیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: ما با داشتن 1200 روستا می‌توانیم فعالیت کتابخوانی خوبی در این روستا‌ها انجام دهیم؛ نکته اساسی دیگری که درباره کتاب‌خوانی وجود دارد، این بوده که هر سال یک شهر به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب می‌شود به همین دلیل ما می‌توانیم در این زمینه روی شهر‌های اصفهان و شاهین شهر برنامه‌ریزی کنیم چرا که هم اصفهان ظرفیت مناسبی دارد و هم شاهین شهر دومین شهر با سواد ایران است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.