اصفهان شرق

آیین جایزه کتاب سال استان اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 41695
1393/08/19 در ساعت 06:00

به گزارش اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی در جمع خبرنگاران پیرامون فرهنگ عمومی و آیین هفته کتاب سال استان اظهار کرد: مسئول اصلی برگزاری این هفته اداره کتابخانه‌های هر استان است اما معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان کتاب تأکید کرد: آماری که بر میزان مطالعه کشور ارائه می‌شود دقیق نیست چرا که گزارش این آمار با در نظر گرفتن مطالعات فضای مجازی، نشریات کتاب‌های کمک‌درسی است.

وی ادامه داد: هر خانواده باید خرید کتاب و کتاب‌خوانی را در سبد خانوار خود قرار بدهد و آن را جزو ضروریات زندگی خود بداند.

یعقوبی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور در دو حوزه سرانه مطالعه و خرید کتاب را ضروری دانست و افزود: یکی از مشکلات این حوزه عدم هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی در حوزه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی است و هماهنگی میان برنامه‌های ارگان‌های مختلف در این زمینه یکی از ضروریات است.

تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب در هفته کتاب

وی همچنین از تجلیل خادمان فرهنگ مکتوب هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: تعداد یک‌هزار و 153 کتاب در طول این یک سال با شرایط لازم به چاپ رسیده است که مورد داوری قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: کتاب‌های ناشرانی که کتاب‌های خود را در استان‌های دیگر به چاپ رسانده‌اند، مورد داوری نیستند.

وی اضافه کرد: داوری آثار در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان انجام می‌شود و در دو حوزه تولید و تألیف و ترجمه که در بخش بزرگسالان شامل دین مذهب، علوم عملی (پزشکی و پیراپزشکی)، ادبیات، روانشناسی علوم اجتماعی، هنر و معماری، تاریخ و جغرافی و زبان و زبان‌شناسی است.

یعقوبی در ادامه گفت: داوری گروه کودک و نوجوان در سه حوزه تصویرگری کتاب کودک، شعر و داستان کودک و نوجوان است که در بخش تولید بزرگسالان، کتاب‌ها در حوزه‌های ویراستاری، صحافی، طراحی جلد، حروف‌چینی لیتوگرافی، چاپ، طراحی و مدیریت تولید داوری می‌شود اما در بخش تولید کودک و نوجوان فقط در حوزه جلد داوری داریم.

تقدیر از ایثارگر و معلول موفق حوزه کتاب

وی یادآور شد: در بخش جنبی برنامه تقدیر از ناشران فعال و برگزیده، انتخاب ناشر فعال در حوزه کودک و نوجوان، پیشکسوت حوزه نشر، کتاب‌فروش فعال، ناشر فعال شهرستانی، تقدیر از ایثارگر موفق و تقدیر از معلول موفق حوزه کتاب را مدنظر داریم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین حضور ناشران پیشکسوت در برنامه‌های زنده تلویزیونی، ارائه تخفیف در کتاب‌فروشی‌های سطح استان، برگزاری جلسات رونمایی از کتاب‌های فاخر چاپ اول استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ناشران و علاقه‌مندان، نقد و بررسی کتاب‌های فاخر، دیدار با پیشکسوتان نشر استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها توسط ناشران استان از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته کتاب است.

به گزارش اصفهان شرق، آیین جایزه کتاب سال استان اصفهان در تاریخ 29 آبان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس