سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:36 - یکشنبه 18 آبان 1393

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قرآن کریم تنها کتاب جامع هدایت بشریت به شمار می‌آید

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در قرآن کریم اسراری وجود دارد که باید از آن برای رهائی از جهل استفاده کرد زیرا قرآن کتاب جامع هدایت بشریت است و سرنوشت انسان را تعیین می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛احمد خسروی وفا ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان اظهار کرد: در بیان اهمیت قرآن همین بس که فرمودند قرآن از همه چیز برتر است و برتری قرآن بر سایر سخنان مانند برتری خدا بر بندگان است و پیامبر(ص) فرمودند که اگر زندگی سعادت‌مندان، مرگ شهید، هدایت در روز گمراهی و حسرت را می‌خواهید قرآن را بیاموزید که کلام خدا وسیره مقابله به شیطان است.

وی بیان کرد: امروز نیازمند بازگشت به قرآن هستیم نه برای اینکه آن را تلاوت کرده و به آن حکم کنیم و نه برای اینکه تنها به آن گوش فرا داده و در ابعاد اعجازی آن تعقل کنیم بلکه برای تمام اینها و دیگر اسراری که در قرآن وجود دارد چرا که قرآن کتاب جامع هدایت بشریت است و سرنوشت انسان را تعیین می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه قرآن کتابی است که رستگاری انسان در ۲ جهان را تضمین کرده و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی جهل رهایی بخشیده و در سرایی دیگر محبوب خدا می‌کند، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین فتح‌کننده قله‌های عزت و چکیده جهان هستی است.

وی افزود: قرآن کتابی است که نه اکنون و نه در آینده باطل در آن راه نداشته و نمی‌تواند حقایق آن را دگرگون کند و شب قدر به سبب نزول قرآن در آن عظمت یافت و قرآن شفای بیماری‌های قلب و نفس است و پیامبر فرمودند که قرآن در ظلمانی‌ترین زندگی بشر در عصر جاهلیت همچون انفجاری آسمان سکوت را شکافت و دریایی از رحمت و برکت را بر زندگی انسان‌ها جاری ساخت.

خسروی وفا گفت: کلاس معنوی قرآن انسان را با معرفت کرده و هرکس می‌خواهد معنای عشق به خدا را متوجه شود باید با کاروان قرآنیان حرکت کند، آنگاه خدا عاشق او می‌شود.

به گزارش اصفهان بیدار، دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و قضات دادگستری سراسر کشور در استان اصفهان که میزبان منطقه ۵ کشوری است، در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.