سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:30 - یکشنبه 18 آبان 1393

عضو هیئت مدیره اتحادیه بازیافت ایران:

بیشترین بازار بازیافت فلز کشور در استان اصفهان وجود دارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه بازیافت ایران گفت: به لحاظ حضور صنایع بزرگ فولادی کشور در استان اصفهان بیشترین بازار بازیافت فلز کشور در این استان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، حمیدرضا ملکی طی جلسه‌ای که در ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد خواستار تأسیس شهرک صنایع تبدیلی بازیافت در کنار ذوب‌آهن اصفهان شد.

وی اقدام اخیر ذوب‌آهن اصفهان جهت ایجاد مدیریت خدمات شهری را گامی مثبت در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری و برنامه‌ریزی اقتصادی دانست و افزود: راه‌اندازی صنایع تبدیلی فولاد در جهت تولید ریل و تیرآهن بال پهن (H) اقدامی بسیار سودآور است و این‌گونه صنایع تبدیلی نیز بسیار اقتصادی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بازیافت ایران در ادامه سرباره کوره بلند، ‌انواع لجن‌های صنعتی، انواع غبارهای موجود، نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندها را ثروتی عظیم دانست که در صنایع تبدیلی بازیافت مواد اولیه محسوب شده که به محصولی بسیار با ارزش‌تر تبدیل خواهند یافت.

وی درخواست کرد با ایجاد دفتر مشترک، تحقیقات لازم جهت صنایع تبدیلی بازیافت صورت پذیرد تا بتوان پسماند و زباله‌های پرارزش این کارخانه را به مواد اولیه، انرژی و … تبدیل کرد.

ملکی افزود: اتحادیه صنایع بازیافت ایران زیر نظر اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران است که از سال ۱۳۸۶ تأسیس و در ۱۵ گروه تخصصی از جمله بازیافت خودروهای فرسوده، پسماندهای نفت،‌ گاز و پتروشیمی، پسماندهای ارگانیک، پسماندهای فلزی، پسماندهای پلیمری، پسماندهای سلولزی، باتری‌های فرسوده، قطعات الکتریکی و الکترونیکی، بازیابی آب و فاضلاب، ماشین‌آلات بازیافت، تأمین‌کنندگان مواد بازیافتی، بازیافت شیشه، بازیافت نخاله‌های ساختمانی، حمل و نقل مواد خطرناک و پسماند و انرژی فعال است.

وی ضمن تشریح اهداف تشکیل اتحادیه مذکور اضافه کرد: به لحاظ حضور صنایع بزرگ فولادی کشور در استان اصفهان بیشترین بازار بازیافت فلز کشور در این استان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بازیافت ایران گفت: قانون پسماند کل کشور در سال ۱۳۸۳ تدوین شده اما اجرایی نشده و باید بازنگری شود در واقع در دنیا قوانین حمایتی از صنعت بازیافت وجود دارد اما در کشور ما این قانون هنوز تصویب نشده است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.