سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - یکشنبه 18 آبان 1393

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصفهان:

افزایش مشاغل خانگی سبب رشد توسعه اقتصادی در کشور می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش سطح اقتصاد خانواده منجر به افزایش سطح اقتصاد جامعه می‌شود، گفت: یکی از راهکارهای دستیابی بع توسعه اقتصادی در کشور، توسعه مشاغل خانگی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شریعتی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش نقش کسب و کار خانگی در افزایش سطح درآمد خانواده اظهار کرد: در جامعه رو به پیشرفت، استخدام بیشتر مردم در دستگاه‌های دولتی غیر ممکن بوده و باید از ظرفیت مشاغل خانگی در توسعه اقتصاد و اشتغال بهره برد که در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی با همکاری کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری نختسین همایش نقش کسب و کار خانگی در افزایش سطح درآمد خانواده کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح اقتصاد خانواده منجر به افزایش سطح اقتصاد جامعه می‌شود، افزود: یکی از راهکارهای این امر توسعه مشاغل کوچک و متوسط در سطح عام و مشاغل خانگی در سطح خاص است و باید به جای ساخت کارخانه‌های زیاد می‌توان کار تولید را به منازل برد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: امروزه بخش بزرگی از صنایع دنیا با برون سپاری قطعات و کالاهای خود را به تولید کنندگان منازل واگذار کرده‌اند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند که باید در این زمینه از کشورهای پیشرفته هم‌چون چین الگو برداری کنیم و نقاط قوت خودمان را تقویت و موارد ضعف را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه سطح سواد زنان کشور بالا رفته، گفت: این امر می‌تواند در زمینه پیشرفت و توسعه کسب و کارهای خانگی پتانسیل خوبی برای آنان ایجاد ‌کند.

شریعتی با اشاره با ارزش افزوده بالا در مشاغل خانگی افزود: سالانه میلیاردها تومان وام‌های خود اشتغالی به افراد داده می‌شود، اما نتیجه خاصی از آن مشاهده نشده است و یکی از اهداف این همایش بررسی این گونه موضوعات است و باید در نظر داشت که توسعه مشاغل خانگی موضوع تازه‌ای نیست، برای مثال بسیاری از فرش‌های صادراتی کشور در هیمن منازل روستایی بافته می‌شود، هر چند از لحاظ دستمزد و شرایط بهداشتی شرایط خوبی در آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این همایش منسجم کردن این گونه تجربیات از سراسر کشور بوده و زیر ساخت کسب و کار، مدل‌های اقتصادی مطابق با خانواده، نقش آموزش تجارت الکترونیک در کسب و کار خانگی از محورهای اصلی این همایش ملی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.