اصفهان شرق

اصفهان، رتبه پنجم صادرات کشور را به خود اختصاص داد

کدخبر: 41673
1393/08/18 در ساعت 18:45

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از روابط عمومی اداره‌کل گمرکات استان اصفهان، در ۷ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۶۶۴ قلم کالای صادراتی به ۸۰ کشور جهان از استان صادر شده که کشورهای عراق، امارات، افغانستان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند و عمده‌ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای چدن، آهن، فولاد، فرش، مواد پتروشیمی، محصولات آهنی و فولادی و شیمی آلی هستند.

در ۷ ماهه سال جاری، کالاهای صادراتی از گمرکات استان اصفهان به وزن بیش از ۷۹۲ میلیون کیلوگرم و با ارزش بیش از ۶۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۱ درصد کاهش داشته است.

در این مدت، مجموع تشریفات واردات به ارزش بیش از ۱۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و به وزن بیش از ۳۴ هزار تن کالا در گمرک اصفهان تشریفات واردات آن انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش داشته است.

عمده‌ترین کالاهای وارداتی ماشین‌آلات مکانیکی، ماشین‌آلات برقی، مواد پلاستیکی، محصولات آهن و فولاد بوده و کشورهای امارات، ایتالیا، چین، آلمان و ترکیه از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند.

همچنین در زمینه امور مسافری، گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت ۲۴ ساعته، تا پایان مهرماه سال جاری تشریفات امور مسافری بیش از ۲۶۰ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در‌باره پرونده‌‌های قاچاق کالا، با توجه به افزایش مبارزه با قاچاق کالا وکنترل راه‌‌های مواصلاتی در ۷ ماه سال جاری تعداد ۶۵۲ فقره پرونده مظنون به قاچاق، کشف شده توسط سازمان‌های کاشف دیگر، با ارزش بیش از ۱۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان در حال بررسی اسناد، مدارک و پیگیری است.

گمرکات استان اصفهان تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر ۴۷۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم