سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:13 - یکشنبه 18 آبان 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مصوبات شورای عالی آب بدون اجرا بی نتیجه است/ آب کشت پاییزه برای صنایع دخلی ندارد

با کنترل هوشمند از برداشت آب رودخانه باید حقابه حقابه داران، سهم آب داران و اشتراکی ها به درستی داده شود و در این بخش از مصوبات هنوز اقدام عملی انجام نشده است.

حمیدرضا فولاد گر در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب اظهار داشت: مصوبات شورای عالی آب با حاصل تلاش و پیگیری مسئولین اجرایی کشور و استان به تصویب رسید و اگر اجرا نشود نتیجه ای در بر ندارد.

 

گام ابتدایی اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب است
نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: با کنترل هوشمند از برداشت آب رودخانه باید حقابه حقابه داران، سهم آب داران و اشتراکی ها به درستی داده شود و در این بخش از مصوبات هنوز اقدام عملی انجام نشده است.
وی از مدیریت یکپارچه و شورای هماهنگی زاینده رود خبر داد و گفت: از طرف وزارت نیرو گروهی تمام وقت برای اجرای این بند از مصوبات شورای عالی آب در نظر گرفته شده اند که بتوان مدیریت یکپارچه و هماهنگ بر زاینده رود انجام شود تا برای مثال تصمیمات گرفته شده بر این رودخانه به صورت کلی بررسی و تبیین شود.
فولادگر با توجه به مزیت احداث سد تونل سوم کهرنگ تصریح کرد: با اجرایی نشدن سد تونل سوم کوهرنگ ثلث میزان آب توسط پمپاژ بهره برداری می شود و با احداث سد در چند ماه آینده آب ذخیره شده تحت وزن خودش به پایین هدایت خواهد شد و می توان آب مورد نظر و مطلوب را برداشت کرد.
وی خاطر نشان کرد: در اجرای تونل بهشت آباد چه از طریق تونل و یا لوله آنچه می بایست مد نظر باشد احداث سد در این خصوص است و اگر از امروز بخواهیم سد و دریاچه ای را احداث کنیم چند سال زمان می برد و میبایست اقدام به احداث سد داشت تا مانند تونل سوم کهرنگ با پمپاژ و بهره برداری آب کم تر از میزان مواجه نشویم.
عضو کمسیون صنعت مجلس از رفع مشکل تونل گلاب خبر داد و گفت: اگر آب کافی در بالا دست موجود باشد با حل شدن مشکل تونل گلاب این تونل مورد بهره برداری خواهد گرفت و بهره برداری از این پروژه منوط به داشتن آب کافی می باشد.
وی با اشاره به مهم خواندن صنعت در کشور اذعان کرد: صندوق خسارت از خواسته های بحق کشاورزان است که در صورت استفاده صنعت از آب حقابه داران زاینده رود باید صنعت مذکور خسارت استفاده از این آب را در صندوق واریز کند و در این خصوص معتقدیم صنعت مهم است و نباید قطع شود ولی خسارت به طور کامل توسط متولیان صنایعی که آب حقابه دار را استفاده می کنند می بایست به صورت کامل با براوود خسارت پرداخت شود.

 

آب رها شده در رودخانه مختص به کشاورزان شرق اصفهان است
فولادگر با اشاره به جریان اب در رودخانه بیان کرد: طبق گفته ی مسئولین در صورت بارندگی مطلوب می توان حداقل آب را برای بحث محیط زیست در رودخانه جاری کرد.
وی با تاکید بر آب پاییزه مختص کشاورزان شرق اصفهان گفت: صرفه جویی هایی در بخش صنعت و شرب به منظور استفاده از آب زاینده رود برای کشت پاییزه انجام شد و امسال آب کم تری به صنایع اختصاص یافت و در تولید برخی صنایع اثر کاهشی داشت تا بتوان آب لازم برای کشت کشاورزان شرق اصفهان تامین شود.

 

با استراتژی راهبردی به طرف برطرف شدن مشکل شهرک های صنعتی رویم
نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان با اشاره ای کوتاه بر شهرک های صنعتی و شغل های جایگزین کشاورزی افزود: باید با استراتژی صنعتی و راهبردی برای راه اندازی شهرک های صنعتی متناسب با محل احداث و شرایط منطقه تصمیم گرفت و می بایست مدیران صنایع استان و شهرک های صنعتی با نظارت بیشتر بر شهرک های صنعتی فعال و نیمه فعال در عدم تعطیلی این صنایع کوشش کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.