سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 09:01 - یکشنبه 18 آبان 1393

بخشدار بخش مرکزی خبر داد:

طرح احداث باغ در وسعت بالای هزار متر

بخشدار بخش مرکزی گفت: جهاد کشاورزی جهت حفظ محیط زیست طرح جامع باغ با اصل فنی در 5 هزار متر جهت حفظ محیط ریست را در دستور کار دارد.

محمدی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به نیاز کمر بند امنیتی در زمینه ی زیست محیطی اظهار داشت: ایجاد باغ و ویلا به منظور تفریح و نیاز به محیطی به دور از تنش های شهری می با شد ولی برای حفظ محیط زیست و ایجاد شرایط زندگی سالم نیاز به احداث باغ در وسعت بالای هزار متر با انگیزه ی جلوگیری از آسیب های محیط زیست از طرح های جهاد کشاورزی است.
بخشدار بخش مرکزی حفظ درخت را از دیگر اهداف اجرای باغ های وسیع دانسته و عنوان کرد: اگر در شرایط خشکسالی از درخت و محیط زیست منطقه ای مراقبت لازم به عمل نیاید، مسلما شرایط برای زند گی فراهم نخواهد بود و با فضایی خشک به مرور زمان مواجه می شویم.
وی اجرای باغ های 5 تا 10 هزار متری را از طرح های جهاد کشاورزی عنوان و گفت: جهاد کشاورزی باید بر اساس اولویت بندی و نیاز واقعی در سطح کارشناسی برنامه ریزی کند تا طرحی جامع با سیاست گذاری کلان دو دور نمای جالب طراحی و اجرا شود تا بتوان نیاز محیط زیست در زمینه ی کاشت درخت و ایجاد هوای پاک را رقم زد.
محمدی در پاسخ به این سوال که ممکن است افراد سرمایه دار با خرید باغ های بزرگ ،به ایجاد و فروش باغ و ویلا های کوچکتر اقدام کنند گفت: در این رابطه برنامه ریزی هایی ارایه خواهد شد تا بتوان از توان سرمایه دار در زمینه ی حفظ و رشد درخت کمال بهره برداری را داشته باشیم و در قالب این مجموعه بتوان محیط ریست را حفظ کنیم زیرا مسلما کشاورز توان مالی لازم در احداث باغ در این وسعت را نخواهد داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.