سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:15 - یکشنبه 18 آبان 1393

تا پایان سال آینده

اصفهان زیرپوشش کامل پزشک خانواده قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا انتهای سال 94 کلیه مناطق و شهرهای این استان از جمله کلانشهر اصفهان زیرپوشش اجرای طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛غلامرضا اصغری اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر علاوه بر شهرهای خمینی‌شهر و اصفهان در حاشیه شهر‌های، فلاورجان، شهرضا و نجف‌آباد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرهای درچه، کوشک و اصغرآباد در حوزه شهرستان خمینی‌شهر تحت پوشش طرح پزشک خانواده در آمده‌اند، افزود: تمام مناطق حاشیه‌ای همچون جوی‌آباد خمینی‌شهر نیز تحت پوشش اجرای پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: از این پس تیم سلامت در کلیه مناطق مورد نیاز مستقر می‌شود و طرح پزشک خانواده به صورت فعال و محوری با تشکیل پرونده برای خانواده‌ها در این مناطق تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: از این پس تنها خانواده‌هایی که نیازمند به مراحل درمانی تخصصی دارند به متخصصین ارجاع داده می‌شوند و کلیه امور درمانی تحت نظر طرح پزشک خانواده اجرا خواهد شد.

اصغری با بیان اینکه با اجرای این طرح غربالگری بیماری در خانواده‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در این طرح بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش طرح پزشک خانواده استان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه فعلاً مناطق روستایی و شهرهای کوچک استان در اولویت این طرح قرار دارند  یادآور شد: تلاش ما این است تا انتهای سال جاری بیش از 2 میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده بیش از 2 میلیون نفر از جمعیت شهرهای بزرگ استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در مرحله اول در شهرهای زیر 20 هزار نفر روستاهای استان به صورت کامل اجرا شده افزود: در حال حاضر و در مرحله دوم این طرح در شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر در حال اجراست و در مرحله بعدی شهرهای بیش از 50 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اصغری عنوان کرد: فعلاً 170 پزشک در طرح مشارکت دارند اما به ازا هر 3 هزار نفر باید یک پزشک در این طرح مشارکت داشته باشد، تأکید کرد: تلاش دولت این است هرچه سریع‌تر مناطق حاشیه‌ای در تحول سلامت و بهداشت و پزشک خانواده تحت پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در همین راستا دو منطقه جوی‌آباد و زینبیه در شهر اصفهان مورد توجه  توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت است، اضافه کرد: با احداث مرکز سلامت و بهداشت منطقه جوی‌آباد خمینی‌شهر تمام خانوار این منطقه تحت پوشش خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبی و تغذیه و اصلاح سبک زندگی جامعه هدف قرار می‌گیرند مردم استان یک پزشک در این طرح مشارکت دارند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.