سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - یکشنبه 18 آبان 1393

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

شورا شهر اصفهان جایی برای رعایت قواعد بازی سیاسی نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورا شهر اصفهان جایی برای رعایت قواعد بازی سیاسی نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد شریعتی در جلسه شصت و یکم شورای شهر اصفهان در بیان سخنانش از انجام طرح تحول در مسائل فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس از اعضای شورای شهر انتقاد کرد و مصاحبه‌ای نیز با رسانه‌ای داشته مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر قواعد بازی سیاسی را رعایت نمی‌کنند.

*شورای شهر جایی برای عرض اندام سیاسی نیست

وی تأکید کرد: شورا جایی برای رعایت قواعد بازی سیاسی نیست و اینجا محل خدمت رسانی به مردم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به این نماینده مجلس نیز بیان کرد: وظیفه شما هم پیگیری مباحثی در مورد اشتغال، ازدواج، تورم و بیکاری مردم  است.

وی ادامه داد: این نماینده که از زیاد بودن تعداد اعضای شورای شهر سخن گفته، من این سوال را دارم آیا در دوره قبلی که تعداد اعضا کم بود قواعد بازی سیاسی رعایت می‌شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات همه افرادی که برای جاری شدن آب در زاینده رود تلاش کردند، تاکید کرد: این مهم را مدیون تلاش مسئولان به ویژه استاندار اصفهان هستیم.

شریعتی در ارتباط با مصادیق بارز در تعظیم شعائر الهی و اقامه عزا در مصائب اهل‌بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) و اصحاب و یارانشان اظهار کرد: هدف از عزاداری تولی و تبری و همچنین زنده داشتن نام و مکتب و آیین اسلام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این مسئله که عزاداری مراتبی داشته که با روشنگری وعاظ بر منابر، دست‌اندرکاران و عزاداران می‌توانند زمینه ارتقای مراتب عزاداری را برای خود ایجاد کنند، افزود: ضروری است تا امروز به تطهیر و تنزیه تاریخ عاشورا همت داشته باشیم.

رضا امینی با استناد به این حرف که در قرون گذشته دشمنان قسم‌خورده دست به دست هم داده، صدها داستان ساختگی و خرافات عامه‌پسند را در تاریخ عاشورا گنجانده‌اند و گاهی چنان تند و تیز به آن تاخته‌اند که گویی از پیش چنین تهاجمی را بر تاریخ عاشورا تدارک دیده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این مضامین باید تلاش کنیم تا حرمت و قداست عاشورا را حفظ کنیم.

وی، اقدامات اسلام هراسی و همچنین دین زدایی که برخی دشمنان در تلاش هستند که چهره خشنی را از دین به منصه ظهور بگذارند، گفت: و باید توجه کنیم که تولید و پرورش گروه‌های تکفیری القاعده، النصره و داعش با همین هدف و رویکرد بوده که امیدوار هستیم به برکت خون سید الشهدا(ع) و هوشیاری شیعیان مومن و ولایتی این توطئه خنثی شود.

این مسئول ادامه داد: باید تلاش کنیم تا خسارت‌ها و آسیب‌هایی که در سالیان گذشته به آیین‌های عزاداری وارد شده را حذف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: دامن زدن به برخی خرافه‌ها، تحریف‌ها و بدعت‌ها به بهانه علاقه به سیدالشهدا، همراهی با گروه‌های منحرف بوده و نه تنها مورد رضایت ائمه معصومین نیست، بلکه سبب کمک به دشمنان اسلام و مذهب شیعه می‌شود.

* ایثارگری دلاورمردان در 25 آبان اصفهان باید زنده نگه داشته شود

در آستانه 25 آبان‌ماه و گرامی داشتن یاد و خاطره 370 شهید اصفهانی که در یک روز تشییع شدند از مباحثی بود که توسط عباس جاج رسولیها به عنوان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان شد.

وی اضافه کرد: چهار سال پیش در چنین روزی مردم و مسئولان اصفهانی با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که باید این روز بزرگ را رد تاریخ اصفهان زنده نگه داریم و مردم اصفهان بدانند به خاطر خون‌هایی که ریخته شد امروز از نعمت آسایش بهره‌مند هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از باز شدن آب زاینده رود و جاری شدن شور و شعف و نشاط در روحیه مردم همراه با جاری و ساری شدن آب در زاینده رود ابراز خرسندی کرد و افزود: تشکیل شورای آب و همچنین بارگذاری جدید از مواردی بود که توسط دولت فعلی در مورد زاینده رود مطرح شده که انتظار داریم این منجر به دائمی شدن جریان آب در زاینده رود باشد.

این مسئول در مورد آلودگی شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شده بود که 2 هزار اتوبوس در سال 94 در ناوگان حمل و نقل شهری باشد و این می‌طلبد که ناوگان اتوبوس‌رانی  تقویت شود.

وی همچنین به راه اندازی خط اول مترو در شمال اصفهان اشاره کرد و افزود: باید مردم را به ویژه در فصل زمستان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کرد.

*ساماندهی ورودی ناژوان

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر، علیرضا نصراصفهانی نیز با اشاره به ورودی پارک ساحلی ناژوان و مزاحمت‌هایی که به ویژه در ایام تعطیل و پایان هفته‌ها به دلیل ترافیک سنگین برای اهالی آن مناطق ایجاد می‌شود، تصریح کرد: باید در این راستا به منظور حفظ از حق و حقوق مردم تدابیری اندیشیده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان وضعیت اقتصادی مطلوب نیست و زندگی برای مردم ضعیف سخت شده است، ادامه داد: امروز گذران زندگی برای یک خانواده چهار نفره حداقل دو میلیون نیاز دارد.

*نصب نامتوازن دکل‌های مخابراتی چهره شهر را زشت کرده است

فلاح دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از نصب دکل‌های مخابراتی بر ساختمان‌ها در سطح شهر انتقاد کرد و افزود: نصب این دکل‌ها علاوه بر صدمه بر نمای شهری امواجش سلامت مردم را به خطر می‌اندازند و بهتر است کمیسیون سلامت بر رفع این مشکل همت گمارند.

*رانندگان با رعایت قوانین از ترافیک جلوگیری می‌کنند

غلامرضا شیران عضو شورای شهر اصفهان نیز ضمن قدردانی از زحمات پلیس تصریح کرد: متاسفانه برخی از رانندگان به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارند و نیاز است که همه رانندگان هوشیار بوده و قوانین را رعایت کنند.

*باید از میدان امام علی بهره‌برداری زنده صورت گیرد

کریم داوودی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به هزینه گزافی که برای ساخت میدان امام علی شده است، بیان کرد: بهتر است یک برنامه ریزی کامل به منظور بهره برداری از این میدان صورت گیرد و میدان امام علی به عنوان یک فضای زنده شهری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.