سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 18 آبان 1393

در سال جاری صورت می‌گیرد

آموزش‌های عمومی امر به معروف برای 10 هزار نفر از کارمندان اصفهان

رئیس ستاد احیای امر به معروف‌ و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت: در سال جاری آموزش‌های عمومی امر به معروف برای 10 هزار نفر از کارمندان ادارات پیش‌بینی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر‌ شهرستان اصفهان، محمدعلی احمدی در دیدار با فرماندار اصفهان با اشاره به موانع موجود و عدم حمایت‌هایی که از سوی مسئولان و ارگان‌های دولتی از این ستاد می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امر به معروف در دستورات دینی ما از واجبات موکد بوده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بند هشتم را به‌خود اختصاص داده، ولی حتی مانند نماز مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

وی افزود: در رده‌‌بندی ادارات شهرستان که به 11 گروه تقسیم شده‌اند، برای هر یک از ادارات متناسب و مقتضی با شرح وظایفشان، آئین‌نامه‌هایی در راستای امر به معروف و نهی از منکر، منطبق با شرایط آن دستگاه تنظیم و ابلاغ شده است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف‌ شهرستان اصفهان تصریح کرد: در کارخانجات و صنوف نیز همین طبقه‌بندی آمرانه و ناهیانه وجود دارد و به نوعی یکی از فعالیت‌های تخصصی ستاد احیای شهرستان این بوده که برای هر دستگاه و اداره‌ای به‌طور جداگانه و به صورت تخصصی، مصادیق معروفات و منکرات را احصا کرده و به شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه برای اجرا و پیاده‌سازی آن ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش‌های عمومی امر به معروف برای 10 هزار نفر از کارمندان ادارات پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در همین زمینه قصد داریم آموزش‌های مردمی را برای 12 هزار نفر نیروی مردمی به مرحله اجرا برسانیم، گر‌چه معتقد هستیم که آموزش‌های امر به معروف در قالب هیچ آماری متصور نبوده و باید همه مردم با ابعاد و وجوب این عمل الهی به ‌خوبی آشنایی پیدا کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: با جدیت تمام به ‌دنبال تخصصی کردن آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد اداری، مردمی، صنوف، دانشجویان، دانش‌آموزان، کودکان، زنان و … هستیم و برای تحقق این اهداف، باید ساختارها را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های ستاد احیای شهرستان اصفهان قرار دادن دفاتر امر به معروف در مجتمع‌‌های مسکونی، پزشکی و تجاری است، اظهار کرد: ما با رویکردی انقلابی به دنبال احیای فریضه امر به معروف هستیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان اصفهان افزود: انتظار ما از فرماندار اصفهان این بوده که توجه ویژه‌ای نسبت به حمایت از آمران به معروف داشته باشند و در این راه از به‌کار‌گیری ابزار لازم و حمایت‌های مختلف دریغ نکنند.

وی بیان کرد: اگر مسئولان نهادهای انتظامی و دستگاه‌های اجرایی از ستاد احیای امر به معروف حمایت کنند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، چرا ‌که هدف غایی و ماموریت اصلی ستاد احیای امر به معروف کاهش آسیب‌ها و حفظ امنیت است.

احمدی تصریح کرد: این نشست به ‌منظور هم‌اندیشی و رفع موانع احیای این فریضتین مقدس، بین ستاد احیای شهرستان و فرماندار اصفهان تشکیل شده که امیدواریم در این راستا تصمیمات اساسی اتخاذ و اقدامات تاثیرگذاری از سوی مدیریت شهرستان برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.