سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - یکشنبه 18 آبان 1393

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان:

مدارس اصفهان با کمبود بیش از 600 مربی بهداشت مواجه هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سطح مدارس استان با کمبود بیش از 600 مربی مواجه هستیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین داوری با اشاره به کمبود مربی بهداشت در سطح مدارس استان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با کمبود بیش از 600 مربی بهداشت در سطح مدارس مواجه است.

وی به تعداد دانش‌آموزان موجود در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود 800 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس موجود در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در مدارس به ازای هر 750 نفر دانش‌آموز به یک مربی بهداشت نیازمند هستیم، تصریح کرد: ما به ازای 850 هزار دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان به 616 مربی بهداشت نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 450 مربی بهداشت در مدارس موجود در سطح استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: حدود 200 نفر از مربیان بهداشت فعال در مدارس مرتبط با مباحث و مسائل بهداشتی هستند و رشته و مدرک تحصیلی حدود 250 نفر از این افراد با مباحث بهداشتی غیر‌ مرتبط است.

داوری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان به تعداد بالایی از مربیان بهداشت برای فعالیت در مدارس نیازمند است که در حال حاضر در این زمینه با کمبود مواجه هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر در مدارس استان به ازای یک‌هزار و 66 نفر دانش‌آموز یک نفر مربی بهداشت وجود دارد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.