سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - یکشنبه 18 آبان 1393

طی هفت ماهه گذشته سال جاری صورت گرفت

جمع‌آوری بیش از 6 میلیارد ریال زکات مستحبی در اصفهان

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت: طی هفت ماهه گذشته سال جاری مبلغ 6 میلیارد و 465 میلیون ریال زکات مستحبی و مبلغ 73 میلیارد و 266 میلیون ریال زکات واجب جمع‌آوری شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر با اشاره به میزان زکات مستحبی و واجب در هفت ماهه گذشته اظهار کرد: طی هفت ماهه گذشته مبلغ 6 میلیارد و 465 میلیون ریال زکات مستحبی و مبلغ 73 میلیارد و 266 میلیون ریال زکات واجب جمع‌آوری شده است که 66 میلیارد و 771 میلیون ریال به صورت نقدی و 6 میلیارد و 494 میلیون ریال غیر نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار درخت از ابتدای طرح جزو شجره طیبه شده است، افزود: طبق آمار یک هزار اصله درخت در 6 ماهه نخست سال جاری جزو شجره طیبه شده و قرار است تا پایان سال به بیش از هشت هزار اصله درخت برسد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال شجره طیبه با تلاش بیشتری پیگیری شد، تصریح کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 4 هزار درخت پلاک‌گذاری شده است اما نسبت به سال گذشته در شهرستان‌های استان بسیار کار شده است.

وی ادامه داد: اردستان در بین شهرستان‌های استان بیش از سایر شهرستان‌ها در امر زکات به خصوص شجره طیبه وارد شده است و در شهرستان‌ دهاقان و چادگان نیز برای بار نخست امسال زکات مستحبی جمع‌آوری شد.

رنجبر گفت: زکات واجب شامل، گندم و بیشترین شجره طیبه شامل گردو، بادام، سیب، هلو و زکات مستحب شامل، مرغ، عسل، طالبی، خیار بوده است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان یک هزار و 254 روستا دارد که 627 روستا مشمول زکات می‌شوند اما تاکنون 219 روستا پرداخت کننده زکات شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.