سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 18 آبان 1393

عضو شورای شهر اصفهان:

خط متروی شمال اصفهان تا آذر‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط متروی شمال اصفهان تا آذر‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس حاج‌رسولی‌ها در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 25 آبان و تشییع پیکر 370 شهید در شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان در مقطعی مرکز نورافشانی دنیای اسلام بوده و لازم است تا علما، دانشمندان و هنرمندان این خطه دسترسی به این جایگاه را در افق فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی افزود: لازم است تا شورای هماهنگی و مدیریت استان و شهرداری تلاش کنند تا 25 آبان را زنده نگه دارند چراکه زمینه تمام فعالیت‌های امروز کشور را مدیون ایثارگری شهدا هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون باز شدن آب زاینده‌رود بیان کرد: باز شدن آب زاینده‌رود شعور و شعف زیادی را در روحیه مردم به وجود آورده و بنابراین امیدوار هستیم که این جریان دائمی باشد کم اینکه این موضوع در سخنان رئیس جمهور هم بوده و اقداماتی مانند تشکیل شورای آب با مصوبات عدم بارگذاری جدید و کنترل مصرف آب انجام شده است.

وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آلودگی هوا ریزگردهای اطراف شهر بوده که با جاری شدن آب در رودخانه، رفع می‌شود و توزیع بنزین یورو 4 نیز سبب بهبود هوای شهر شده و لازم است تمام جایگاه‌های عرضه سوخت به بنزین یورو 4 مجهز شوند.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: تجهیز ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 2 هزار اتوبوس در برنامه 5 ساله اشاره شده و همچنین 40 کیلومتر خط BRT نیز از جمله برنامه‌های مهم برای جلوگیری از آلودگی هوا است.

وی گفت: توجه ویژه به معاینه خودروها حتی خودروهای دولتی و اتوبوس‌های شرکت واحد و احیای پارک‌های ساعتی کنار خیابان نیز از جمله مسائلی است که برای رفع آلودگی هوا باید لحاظ شود و مشکلاتی در اجرای طرح پارک‌های ساعتی وجود داشته اما باید توجه داشت که این تصمیم محلی بوده که باید احیا شود تا مشکلات حل شده و اشتغال ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه اندازی متروی اصفهان به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، گفت: قرار شده تا ابتدای آذر، خط نخست مترو در شمال اصفهان راه‌اندازی شود و باید عملیات خط دوم و سوم مترو نیز به زودی آغاز شود و قرار شده به نیروی راهور برای کنترل مباحث ترافیکی شهر کمک شود که توافق‌نامه این موضوع انجام شده و امیدواریم به زودی در دست اقدام قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.