سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:30 - یکشنبه 18 آبان 1393

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان تاكيد كرد:

ضرورت تلاش در جهت زنده نگه داشتن حماسه 25 آبان

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان بر ضرورت تلاش مسئولان شهري و استاني در راستاي زنده نگه داشتن حماسه 25 آبان تاكيد كرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس حاج رسوليها در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان ضمن قدرداني از مجموعه هاي خدماتي شهر كه پشتيباني خوبي در ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) داشتند اظهار داشت: در آستانه 25 آبان مي باشيم به طوريكه در محروم سال 1361، 370 شهيد گلگون كفن در اصفهان تشيع شدند كه امام خميني(ره) عنوان كرد در كجاي دنيا در يك روز 370 شهيد تشيع شده اند.

وي اذعان داشت: 4 سال پيش ملاقاتي با رهبر معظم انقلاب در رابطه با واقعه 25 آبان شكل گرفت كه ايشان فرمودند؛ اصفهان در مقطعي مركز نورافشاني علمي در كشور و دنياي اسلام بوده است و علما، دانشمندان و هنرمندان اين خطه بايد دستيابي به اين جايگاه را افق فعاليت هاي خود قرار دهند كه خوشبختانه هم مجموعه شهرداري و دستگاه هاي استان برنامه هايي در اين جهت داشتند.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: لازم است شهرداري اصفهان، مديريت استان و شوراي هماهنگي، حماسه 25 آبان را زنده نگه دارند و همه ما بايد بدانيم كه زمينه هايي كه در حال حاضر در كشور فراهم شده است مرهون خون شهداي 8 سال دفاع مقدس مي باشد لذا حماسه 25 آبان و ايثارگري اين عزيزان هم بايد در تاريخ اصفهان ثبت شود و همچون واقعه عاشورا اين واقعه هم براي اصفهان زنده بماند.حاج رسوليها تاكيد كرد: اصفهاني ها در دوران دفاع مقدس حضور پر رنگي داشتند و بايد اين جايگاه در كشور حفظ شود.وي با اشاره به جاري شدن آب در رودخانه زاينده رود اذعان داشت: از زمان باز شدن آب رودخانه زاينده رود شور و شعفي در روحيه مردم به وجود آمده به خوبي قابل مشاهده است و حضور گسترده مردم در  26 كيلومتر طول رودخانه يك پيام دارد كه آن هم جاري شدن دائمي آب در رودخانه است.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان بيان داشت: تشكيل شوراي عالي آب يكي از اقدامات دولت جديد است كه يكي از مصوبات آن كنترل در مصرف‌آب و عدم بارگذاري هاي جديد مي باشد كه اگر اين مهم مديريت شود شاهد جاري شدن آب يه صورت دائمي در رودخانه خواهيم بود.
حاج رسوليها با بيان اينكه آلودگي هوا از جمله مشكلات اصفهان است كه در فصل سرما بروز مي يابد خاطرنشان ساخت: خشكي زاينده رود، ريزگردهايي كه از اطراف به شهر اصفهان مي آمد و بنزين نامناسب از جمله عوامل آلوده كننده هوا بودند كه خوشبختانه با جاري شدن آب در رودخانه آلودگي ها كاهش خواهد يافت به طوري كه با توزيع بنزين يورو4 نيز شاهد تلطيف هوا هستيم كه اگر همه از بنزين يورو 4 استفاده نمايند مشكلات آلودگي هوا و  وارونگي هوا تا حد زيادي كاهش يابد.
وي با بيان اينكه شهرداري اصفهان هم بايد اقداماتي در راستاي كاهش آلودگي هوا انجام دهد تصريح كرد: بر اساس برنامه اصفهان در سال 94 بايد اصفهان دو هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد زيرا استفاده بيش از حد از خودروهاي شخصي باعث افزايش آلودگي هوا مي شود و لازم است ناوگان اتوبوسراني تقويت و برنامه هاي پيش بيني شده تحقق يابد.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان عنوان كرد: بر اساس برنامه پيش بيني شده تا سال 94 بايد 40 كيلومتر خط BRT در سطح شهر راه اندازي شود كه يكي از لازمه هايي است كه به كاهش آلودگي هوا كمك مي كند.
حاج رسوليها با تاكيد بر توجه ويژه به بحث معاينه فني خودروها گفت: لازم است همه خودروها حتي خودروهاي دولتي، اتوبوس هاي شركت واحد و اتوبوس هايي كه به كارخانجات اطراف سرويس دهي مي كنند نيز به بحث معاينه فني توجه ويژه داشته باشند.
وي بر ضرورت احياي پارك هاي ساعتي نيز تاكيد كرد و افزود: پارك هاي ساعتي در كاهش ترافيك در خيابان ها بسيار موثر بود و لازم است شوراي ترافيك اين مهم را پيگيري نموده تا دوباره احيا شود تا مشكلات ترافيكي شهر حل شود.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان از راه اندازي فاز اول خط يك متروي اصفهان سخن گفت و بيان داشت: راه اندازي مترو مي تواند به كاهش آلودگي هواي شهر كمك كند اين در حالي است كه فاز اول خط يك متروي اصفهان آذرماه سال جاري راه اندازي مي شود و لازم است عمليات احداث خط 2 و 3 مترو كه از ضرورت هاي اصفهان هستند نيز شروع شوند.
حاج رسوليها در ادامه عنوان كرد: قرار شد جهت كنترل مباحث ترافيكي شهر به راهور كمك هايي شود كه متاسفانه اين توافق نامه عملي نشد كه جا دارد اين مهم دنبال شود تا شاهد وضعيت مطلوب ترافيكي در سطح شهر باشيم.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.