سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:30 - شنبه 17 آبان 1393

تکرار/ نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تفاهم‌نامه جریان دائمی آب زاینده‌رود امضا شد/ درخواست اصفهانی‌ها دائمی‌شدن رودخانه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات برگزار شده، نمایندگان اصفهان درخواست دائمی شدن آب زاینده‌رود را داده‌اند تا هر چقدر هم آب کم باشد، اما قطع نشود.

به گزارش اصفهان شرق؛ نیره اخوان پیرامون رها سازی آب زاینده‌رود و جریان آن در اصفهان اظهار کرد: این آب برای کشت پائیزه اختصاص داده شده و ما هفته گذشته از وزیر دعوت کردیم تا او همراه با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اصفهان بیاید و در آن تفاهم نامه‌ای امضا شد تا آب رودخانه زاینده‌رود دائمی باشد.

وی افزود: در جاری شدن کشت پاییزه، تدوین شد که اگر آب را تا آخر بدهند تا محصول به ثمر برسد و اگر در این بین مشکلاتی به وجود بیاید، خسارت آن تقبل می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب باید برای مدت زمان کشت که محصول به عمل می‌آید اختصاص داده شود و از زمان بذر کاشتن تا به ثمر رسیدن محصول، به صورت تضمینی آب را می‌رسانند.

وی تصریح کرد: اگر تغییر وضعیتی پیش آمد و شرایط جوی تغییر کرد که البته الان وضعیت خوبی داریم و فصل بارش است، ممکن است وضعیت متفاوت شود.

اخوان گفت: اگردر این شرایط آب ندادند، خسارت را اختصاص می‌دهند اما ما برای دائمی بودن آب درخواست کرده‌ایم و ایشان هم دستورش را داده‌اند تا هر چند هم آب کم باشد، اما قطع نشود.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.