سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - شنبه 17 آبان 1393

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان:

رهاسازی آب زاینده‌رود تا خردادماه ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: رهاسازی آب زاینده‌رود تا خرداد ادامه دارد و در صورت کافی بودن میزان بارش‌ها، این جریان قطع نمی‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود میرمحمد صادقی پیرامون رهاسازی آب زاینده‌رود و جریان آن در اصفهان اظهار کرد: اصل این آب که رها شده، برای کشت پائیزه کشاورزان اصفهان بوده زیرا آنها سال گذشته کشت نکردند و این آب متناسب با نیازی که آنها دارند، رهاسازی می‌شود.

وی افزود: کشت پائیزه به گونه‌ای بوده که در آن باید پاییز از آب استفاده شود و پس ازآن، در اواخر زمستان و بهار می‌شود و حدود 3 ماه باید آب‌گیری کنند و باید 3 نوبت کشت‌هایشان را آب دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: در این رهاسازی تا اواخر آذر از این آب استفاده می‌ کنند و تا اواخر اسفند نیز باید بار دیگر رهاسازی آب باشد و ما تلاش می‌کنیم که این فاصله را در صورت خوب بودن میزان بارش‌ها کاهش داده و آب را در زاینده‌رود حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: البته در این مدت میزان آب کمتر می‌شود اما با این حال اگر بارش‌ها خوب نبود، ممکن است جریان آن قطع شود؛ وزارت نیرو تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را می‌کند که این آب را تا اواخر خرداد سال آینده در زاینده‌رود داشته باشیم.

میرمحمدصادقی با اشاره به جریان دائمی شدن زاینده‌رود گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی جریان دائمی آب امکان پذیر نیست  ولی ما امیدواریم که با برنامه‌هایی که توسط شورای عالی آب مصوب شده و پیگیر آنها و هم‌چنین کمک همه ذینفعان بتوانیم تا چند سال دیگر به آن هدفی که جریان دائمی آب است برسیم.

وی اظهار کرد: تا اخر آذر آب با همین شدت جریان دارد اما بعد کم می‌شود و بار دیگر از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به همین شدت می‌رسد.

وی افزود: برای دائمی شدن اب زاینده‌رود نیاز به زمان داریم چون در زاینده‌رود منابع و حوزه مصارف آن متوازن نیست و باید روی آن کار کنیم تا باز آب را برگردانیم.

منبع: تينسم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.