سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - شنبه 17 آبان 1393

امام جمعه اصفهان:

هیچ‌کس نمی‌تواند کشور را از حقوق هسته‌ای محروم کند

امام جمعه اصفهان گفت: ما در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزی داریم که هیچ‌کدام از مذاکره‌کنندگان قادر به عبور از آن‌ها نیستند و این خطوط در دست مقام عظمای ولایت و ملت ایران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان در مسجد امام(ره) اظهار کرد: صفات مطرح شده در قرآن معادل با ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی بوده و به‌عنوان مثال، نخستین صفت فرد نمازگزار این است که تحمل فقر، مصیبت و مانند آن را دارد و جزع و فزع نمی‌کند.

وی درباره اهمیت نماز بیان کرد: کار کردن روی نماز سبب به‌دست آمدن ایمان بیش‌تر می‌شود چراکه در پی تقویت نماز، دین انسان نیز تقویت می‌شود چنان‌که حضرت امام جعفر صادق(ع) فرموده‌اند مؤمن از کوه و قطعه‌های آهن محکم‌تر بوده و هیچ مصیبتی توان منحرف ساختن شخص مؤمن را ندارد.

امام جمعه اصفهان به مناسبت‌های جاری و پیشِ‌رو نیز پرداخت و با تسلیت دوازدهم محرم‌‌الحرام که به‌روایتی مطابق با سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) بوده، تصریح کرد: سالروز ولادت باسعادت امام زین‌العابدین(ع) با 34 سال فاصله، 2 روز بعد از اباعبدالله(ع) و تاریخ شهادت جان‌سوز این امام همام نیز با 35 سال فاصله، دو روز بعد از پدر گران‌قدرشان بوده است.

وی، امام زین‌العابدین(ع) را شاهد عینی واقعه کربلا و خبرنگاری معصوم ذکر و خاطرنشان کرد: حضرت به‌طور کامل در جریان حماسه عاشورا حضور داشتند و نقش ایشان کنار حضرت زینب(س) بی‌نظیر بوده است؛ با وجود این‌که در مسجد شام ابتدا به ایشان اجازه سخنرانی نمی‌دادند اما حضرت زمانی که لب به سخن گشودند، با خطبه‌ کوبنده‌شان غوغایی برپا نمودند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با معجزه خواندن سخنرانی امام زین‌العابدین(ع) در مسجد شام خاطرنشان کرد: حضرت در خطبه‌شان به بیان صفات خود و پدر بزرگوارشان پرداختند و کار را به جایی رساندند که یزید ناچار به توجیه اعمال ناشایست خود در کربلا شد. ایشان طی دوران حیات خود پس از عاشورا نیز به‌خاطر مصائب این واقعه عظیم بسیار گریستند که جنس گریه‌های حضرت، سیاسی بود.

وی با اشاره به 18 آبان، روز کیفیت تصریح کرد: آدمی باید کارهای خود را باکیفیت به سرانجام برساند و همان‌گونه که می‌دانید از جمله پایه‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن عنایت دارند، مصرف نکردن اجناس خارجی است که این البته درصورتی جنبه عملی به خود خواهد گرفت که صنعت‌گران ما هم کار خود را به‌خوبی انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صنعت‌گران سخت‌کوش داخلی همواره باید سعی خود را انجام دهند تا محصولات تولیدی آنها از آنچه در بازار وجود دارد، باکیفیت‌تر باشد همان‌طور که تولیدکنندگان ژاپنی و به‌طور کلی آسیای شرقی، از جمله خصوصیات برجسته‌شان، تلاش برای رسیدن به چنین ایده‌آلی است.

وی بیان کرد: در احادیث داریم که پروردگار علاقه‌مند است بندگانش دست به هرکاری می‌زنند، آن را به شایسته‌ترین شکل به انجام رسانند؛ از حق هم نگذریم، برخی اجناس داخلی از مشابه‌ خارجی‌شان کیفیت بهتری دارند و به‌عنوان مثال چه خوب است زمان تهیه جهیزیه، در ترویج مصرف کالاهای ایرانی بکوشیم.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه امروز‌ به مسائل مهم منطقه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جنایات و آزار و اذیت‌های داعشی‌ها در عراق و سوریه، چهره اسلام را مخدوش می‌کند گرچه این گروه با چنین اعمالی در عین حال همگی آحاد مسلمین را از خود بیزار کرده‌اند چرا که آن‌ها هم شیعیان، هم اهل‌سنت و حتی مسیحیان را هم به قتل می‌رسانند.

وی در تشریح جنایت‌های اعضای گروه داعش، بیان کرد: این‌که شما وارد یک شهر بشوید، با مردم آن به جنگ بپردازید و بعد زنانشان را میان خودتان تقسیم کنید، با قانون اسلام هیچ‌گونه تناسبی ندارد، داعشی‌ها به‌بهانه ادعای خلافت بر مسلمین، دست به چنین اعمالی می‌زنند و سیمای اسلام را نزد جهانیان نادرست جلوه می‌دهند.

نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان هم‌چنین به مذاکرات 1+5 نیز پرداخت و اظهار کرد: اوباما گفته درصورتی‌که ایران شرایط ما را نپذیرد، عدم‌توافق برای ما بهتر است و آمریکا هم بداند که ما نیز خطوط قرمزی داریم که هیچ‌کدام از مذاکره‌کنندگان قادر به عبور از آن‌ها نیستند و این خطوط در دست مقام عظمای ولایت و ملت ایران است.

وی با تأکید بر این نکته که به‌واسطه زیاده خواهی‌های آمریکا احتمالاً این‌بار هم توافقی حاصل نشود، خاطرنشان کرد: تعداد سانتریفیوژهای ما چنان‌که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید به 190 هزار برسد و هیچ بنی‌بشری قادر به محروم کردن ما از این حق بین‌المللی نیست و تنها راه آشکار شدن دشمنی این دشمنان، حضور پای میز مذاکره است.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.