سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - شنبه 17 آبان 1393

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان استان اصفهان در گفت‌و‌گو با تسنیم:

آب رهاشده در زاینده‌رود تنها ۴۰ درصد از کشت کشاورزان را جبران می‌کند

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت: آب رهاشده در رودخانه زاینده‌رود تنها ۴۰ درصد از کشت کشاورزان را جبران می‌کند و با توجه به مدت رهاسازی، کشاورزان نمی‌توانند همه زمین خود را کشت کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین محمدرضایی  پیرامون رهاسازی آب زاینده‌رود و جریان دوباره آن اظهار کرد: آبی که برای کشاورزان رها شده تنها 40 درصد از کشت کشاورزان را می‌تواند جبران کند و یا زیر کشت ببرد.

وی افزود: برای کشت کامل به حجم آب زیادتری نیاز است و وزیر نیرو نیز قول کشت کامل را به کشاورزان شرق داده ولی حجم آبی که در سد قرار دارد و حجمی که قرار است به کشاورزان اختصاص داده شود، نمی‌تواند خواسته کشاورزان را برآورده کند که کشت کامل داشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان بیان کرد: از ورود بازگشایی، آب از دریچه‌ها به کشاورزان تحویل داده نشده و احتمالاً امروز آب تحویل کشاورزان داده می‌شود؛ در این مسیر آب به پایین‌دست و ورزنه می‌رود تا از آنجا آب‌گیری شود و به عقب برگردد.

وی خاطرنشان کرد: این آب در 2 مرحله به کشاورزان داده می‌شود؛ یک مرحله هم‌اکنون بوده که 30روزه‌ است و مرحله بعدی از نیمه اسفند بوده که آن هم بستگی به بارش‌ها دارد؛ اگر اسفند ماه بارش‌ها خوب باشد کشاورزان دیرتر به آب نیاز دارند و اگر بارندگی نشود، زودتر به آب نیاز دارند.

محمدرضایی گفت: در اسفند برای مرحله دوم، یعنی داشت محصول به آب نیاز دارند که آن موقع هم 3 ماه قرار است بیاید و اگر نیمه‌های اسفند آب باز شود، تا اواخر خرداد باید آب بیاید تا این کشتی که انجام داده‌اند، به ثمر برسد.

وی افزود: با این مدت رهاسازی کشاورزان همه زمین خود را نمی‌توانند کشت کنند و هر کشاورز باید با این آبی که به آن تخصیص داده‌اند، نیمی از زمین و یا حتی کمتر را به زیر کشت ببرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.