سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 19:46 - جمعه 16 آبان 1393

امام جمعه شهر اژیه:

استفاده غیر قانونی از حقابه ی کشاورزان شرق اصفهان اقدامی غیر شرعی است/ مسئولان دلایل خشکی زاینده رود را به مردم توضیح دهند

امام جمعه شهر اژیه گفت: مردم شهيد پرور و ولايتمدار شرق اصفهان حدود ده سال خشكسالي و بي آبي را صبر و تحمل و سكوت كرده اند اما واقعا اين خشكي زاينده رود تا كي بايد ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: حجت الاسلام شاهميري در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به عزاداريهاي ايام محرم گفت: با وجود فعاليت گسترده سايت ها و رسانه هاي ضد شيعه و شبه افكني جهت تضعيف و كمرنگ نمودن مراسم عزاداريها بحمد الله امسال بهتر از سالهاي قبل مجالس عزاي امام حسين(عليه السلام) در شهرها و روستاهها برپا شد و امروز به بركت انقلاب اسلامي و نهضت امام خميني (ره) و خون شهدا و علمايي كه در اين مسير جان خود را فدا كردند مجلس عزاداري سيد و سالار شهيدان در كشور ما بصورت گسترده و با شكوه برگزار می شود.

 

دین اسلام دین حب و بغض است
امام جمعه شهر اژيه با اشاره به ترور و بشهادت رسيدن شيعيان و عزاداران حسيني در برخي از كشورها مثل پاكستان و عربستان اظهار داشت: دين ما دين حب و بغض است. حب اسلام، دين، كتاب خدا، ائمه اطهار (عليهم السلام) و دوستي انقلاب، امام، شهدا و مقام معظم رهبري و بغض نسبت به دشمنان دين و دشمنان اهل بيت (عليهم السلام) و دشمنان ولايت از مسائل ذکر شده در دین است. در زيارت عاشورا مي خوانيم اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ . در هر زماني ظالماني همچون معاويه و يزيد وجود دارد . امروز رژيم كودك كش اسرائيل و گروههاي تكفيري و حاميان آنها مانند آمريكا، انگليس و رژيم هاي مرتجع منطقه يزيديان زمان ما هستند و ما از كساني كه خون مسلمان و غير مسلمان بي گناه را به زمين مي ريزد و از حاميان آنها اعلام برائت و انزجار مي كنيم.

 

شکرگزاری وظیفه ی ما در جاری شدن آب است
وی با اشاره به رها سازي آب زاينده رود جهت كشاورزي شرق اصفهان عنوان کرد: با جاري شدن آب در زاينده رود وظايفي شامل شكر گذاري به درگاه خداوند متعال و دعا براي حفظ و استمرار اين نعمت الهي بر عهده ماست و ان شاء الله هنگامي كه كشاورزان محصول خود را برداشت نمودند خمس و زكات آن را بپردازند.
شاهمیری با اشاره به لزوم جريان دائمي آب در زاينده رود گفت: مردم شهيد پرور و ولايتمدار شرق اصفهان حدود ده سال خشكسالي و بي آبي را صبر و تحمل و سكوت كرده اند اما واقعا اين خشكي زاينده رود تا كي بايد ادامه داشته باشد و تا چه زماني زمينهاي زراعي حق آبه داران زحمتكش شرق اصفهان كشت نشود. مسئولان علت خشكي زاينده رود را خشكسالي اعلام مي كنند و سوال ما از مسئولين اينست كه كاهش بارندگي و خشكسالي چند درصد از علت خشكي زاينده رود مي باشد ؟ و علل ديگر خشك شدن شريان حياتي اصفهان را را به مردم توضيح دهند.

 

برداشت های بی رویه از زاینده رود دلیل اصلی خشکی این رود دائمی بود
وی ادامه داد: يكي از علل تبديل شدن رودخانه دائمي زاينده رود به رودخانه فصلي برداشت بي رويه و غير قانوني در بالادست رودخانه است. برداشت آب در جائي كه بدليل زمينهاي ناهموار و سنگلاخي هيچ زمان در آنجا كشاورزي وجود نداشته و امروز اين زمينها تبديل به باغ شده است. معاون امور باغباني جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري در مصاحبه با خبرگزاري فارس گفته است: امسال 39458 تن هلو در اين استان برداشت شده كه عمده اين برداشت از باغات شهر سامان بوده است . اين ميزان برداشت با چه آبي افزايش و به ثمر رسيده است . اگر آب جديدي به زاينده رود براي اين امر اضافه شده است اشكالي ندارد ولي اگر از حق آبه كشاورزان اصفهان براي زراعت و باغباني در بالادست زاينده رود استفاده شود اين كار غير قانوني و غير شرعي است.

آبان ماه سالروز شهادت 7 شهید شهر اژیه

گفتنی است در اين ماه شهر اژيه هفت شهيد را تقديم انقلاب نموده است كه عبارتند از : شهيد حسين باقري فرزند ابولقاسم كه در سن 15 سالگي در تاريخ 1361/8/11 عمليات محرم ، شهيد محمد نظازاده فرزند حاج مصطفي در سن 23 سالگي 1361/8/11 عمليات محرم كه اين شهيد دومين شهيد خانواده بوده است ، شهيد حسن باقري فرزند حاج ناصر كه در سن 22 سالگي در تاريخ 1361/8/11 عمليات محرم ، شهيد رضا محسني فرزند حاج ابوالقاسم كه در سن 15 سالگي در تاريخ 1361/8/13 عمليات محرم ، شهيد مرتضي توكلي فرزند حسن در سن 14 سالگي 1361/8/14 عمليات محرم ، شهيد جاويد الاثر محمود محسني فرزند حاج عبدالعلي در سن 21 سالگي 1361/8/14 عمليات محرم ، شهيد محمود نظامزاده فرزند حاج مصطفي كه در سن 19 سالگي در تاريخ 1362/8/14 در ارتفاعات كردستان و سومين شهيد خانواده نظامزاده بوده است . با ذكر صلوات و قرائت فاتحه از شهدا ياد كنيم .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.