اصفهان شرق

فضای مجازی را آب گرفت!/ ترافیک مجازی به‌خاطر زاینده‌رود+عکس

کدخبر: 41392
1393/08/17 در ساعت 12:00

به گزارش اصفهان شرق؛ جریان آب در بستر خشک زاینده رود پس از گذر از پیچ و خم‌های بسیار شامگاه روز چهارشنبه با عبور از پل‌های تاریخی اصفهان رودخانه را بعد از مدت‌ها چشم انتظاری سیراب کرد و دوباره زیبایی و نشاط را به چهره شهر اصفهان بازگرداند. برای اصفهانی‌ها که مدت‌های زیادی بود از کنار رودخانه می‌گذشتند و آن را همچون کویری خشک می دیدند مشاهده لحظه به لحظه ورود آب به زاینده رود بسیار شادی‌بخش بود. لحظه رسیدن آب به زاینده رود جا برای سوزن انداختن در آن حوالی نبود، مردم اصفهان آمده بودند تا بعد از مدت‌ها انتظار سیراب شدن رودخانه شهرشان را از نزدیک نظاره‌گر باشند.

آب پل به پل عبور می‌کرد و خبرهای رسیدن آب، تازه به تازه در بین مردم مخابره می شد. عده ای هم در این بین عکس یادگاری می گرفتند تا لحظه خوبی را در این شب برای خود رقم زنند. حلقه‌های شادی مردم در کف رودخانه زاینده رود شور و حال بسیار داشت و مردم با حلقه زدن در سمت و سوی جریان آب نظاره‌گر جریان رودخانه زاینده رود بودند تا بازگشت حیات و عمر دوباره به شهرشان را ببینند. خیابان‌های حاشیه رودخانه زاینده رود نیز که تحث تاثیر باز شدن رودخانه با شلوغی خاصی روبرو شده بود، از دیگر مسائل مورد توجه این شب بود.
اما تنها رودخانه زاینده رود و خیابان‌های اطراف آن نبود که آن شب ترافیک زیادی داشت و حال و هوای خاصی را تجربه می کرد. به لطف تکنولوژی، با نرم افزارهای ارتباطی و شبکه‌های همه در جشن زاینده‌ رود شرکت کردند. پیام‌های داغ ورود آب لحظه به لحظه در شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان موبایلی ارسال می شد و کسانی هم که نتوانسته بودند خود را به این جشن برسانند از این طریق از حال و هوای رودخانه زاینده رود مطلع می شدند.
تصاویر داغ و جدید از لحظه به لحظه ورود آب به زاینده رود،  شعرهایی که در وصف اصفهان و زاینده رود سروده شده و دل نوشته هایی زیبا در خصوص زاینده رود عمده مطالبی بود که کاربران در شبکه اجتماعی و شبکه های پیام رسان موبایلی منتشر کردند تا به این ترتیب این ابزراهای تکنولوژی باری دیگر نقش موثر خود را در آگاهی سازی و اطلاع رسانی نشان دهند. به هر حال چهارشنبه شب کاربران اصفهانی تنها یک کلام مشترک داشتند و ان هم باز شدن آب زاینده رود بود، بطوریکه باید گفت در این شب فضای مجازی را آب گرفت!
در زیر تصاویری از مطالب منتشر شده توسط کاربران در فضای مجازی را ببینید.














منبع: ايمنا