اصفهان شرق

سرقت اطلاعات 53 میلیون آمریکایی مشتری یک فروشگاه زنجیره‌ای

کدخبر: 41343
1393/08/16 در ساعت 19:00

به گزارش اصفهان شرق؛ پیش از این هکرها توانسته بودند 53 میلیون آدرس ایمیل مشتریان Home Depot را هک کنند و احتمالا از همین طریق به اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان ان هم دسترسی پیدا کرده اند. این فروشگاه زنجیره‌ای در زمینه عرضه خدمات و محصولات ساختمانی و تزیینات عمده خانگی فعال است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرقت اطلاعات کاربران مذکور از طریق ترتیب دادن حملات پیشینگ انجام شده و هکرها از این طریق توانسته اند اطلاعات حساس افراد و از جمله اطلاعات کارت های اعتباری آنها را بدزدند. لذا کارشناسان به مشتریان این فروشگاه هشدار داده اند از کلیک کردن بر روی لینک های مشکوک موجود در ایمیل های دریافتی خودداری کنند.

هکرها علاوه بر این از برخی آسیب پذیری های سیستم عامل ویندوز هم برای نفوذ به رایانه های Home Depot استفاده کرده اند و کرمی را بر روی سیستم فروش آن نصب نموده اند تا بتوانند داده های شخصی مشتریان را با دقت بیشتری جمع آوری کنند. جالب اینکه بدافزار یاد شده تا زمان انتشار خبر سرقت داده های کارت اعتباری مشتریان شناسایی نشده بود. مایکروسافت و Home Depot هر دو مدعی عرضه وصله به روزرسان برای حل مشکل یاد شده هستند. شرکت مذکور می گوید از این پس اطلاعات مربوط به خرید مشتریان را هم رمزگذاری خواهد کرد. 

منبع: فارس