سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - جمعه 16 آبان 1393

در کتابی جدید افشا شد

مرگ حقیقت و روزنامه‌نگاری آزاد در آمریکا/ روش‌های عجیب کنترل از راه دور خبرنگاران

به تازگی کتابی توسط یکی از روزنامه‌نگاران با سابقه آمریکایی منتشر شده است که باز هم ادعای دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا را به شدت زیر سؤال می‌برد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به تازگی کتابی توسط یکی از روزنامه‌نگاران با سابقه آمریکایی منتشر شده است که باز هم ادعای دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا را به شدت زیر سوال می‌برد. این کتاب «Stonewalled» نام دارد که این فعل در زبان انگلیسی به کاری به خصوص در سیاست اطلاق می‌شود تا فرد سوال کننده محاصره و در تنگنا قرار بگیرد و نتواند بحثی را ادامه بدهد یا بر سر موضوعی برای افشای حقیقت پافشاری کند. زیر عنوان این کتاب هم این گونه موضوع اصلی کتاب را توضیح می‌دهد: مبارزه من برای حقیقت در برابر نیروهای انسداد، ارعاب، آزار و اذیت در واشنگتن اوباما.

**خبرنگار آزاد در آمریکا وجود ندارد

نویسنده این کتاب خانم شرلی اتکیسون است که سابقه 30 سال فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در آمریکا و به ویژه با شبکه CBC را دارد. او در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه به صورت الکترونیکی مورد هجوم شبکه‌های جاسوسی آمریکا قرار می‌گیرد و در این کتاب به بحث درباره این واقعیت می‌پردازد که دیگر عملا در آمریکای امروز خبرنگار آزاد و گزارشگر حقیقت یاب، به علت اعمال نفوذ دولت اوباما و کاخ سفید، نمی‌تواند وجود داشته باشد.

او در این کتاب نشان داده دولت آمریکا علی‌رقم ایجاد چهره‌ای قدرتمند از خود در حوزه کسب و کار و حکومت، دولتی غیر پاسخگو است و در زمان ریاست جمهوری اوباما فعالیت‌های روزنامه نگاران به شدت تحت نظر است و این دولت از ارعاب و آزار و اذیت گروه‌های مخالف و نظارت بر فعالیت‌های شهروندان آمریکایی هیچ ابایی ندارند.

نویسنده این کتاب در طول این سال 30 سال فعالیتش شاهد حکومت جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا بوده است اما آنچه که او در این کتاب گزارش داده، این است که برخورد با مخالفان سال به سال شدیدتر و پنهان کاری و پاسخگو نبودن دولت‌های آمریکا نیز هر سال به مراتب بیشتر از گذشته بوده است.

**سیستم کنترل از راه دور خبرنگاران

اتکیسون در این کتاب توضیح داده است که چگونه وقتی سرگرم تحقیق درباره رسوایی‌های و فساد دولت آمریکا در لیبی و دیگر کشورها بوده مورد هجوم قرار گرفته است. او قصد داشته در گزارشی رسوایی بنغازی را افشا کند اما در همین زمان به او از جانب دوستی آگاه اطلاع داده شد که بهتر است درباره این گزارش دست نگه دارد. اما او که همچنان به کار خود برای افشاگری درمورد بنغازی مصمم بود به ناگاه رفتار عجیب و غریب در تلفن و کامپیوترش مشاهده می‌کند و تمام اطلاعات مربوط به این ماجرا جلوی چشمانش از روی کامپیوتر شخصیش از بین می‌رود! او وقتی کامپیوترش را برای بررسی‌های عمیق‌تر برای پیدا کردن دلیل این ماجرا به دست متخصصان می‌سپرد به اسناد و شواهد غیر قابل انکاری می‌رسد که نشان می‌دهد سیستمی به صورت خودکار می‌تواند تمام اطلاعات روی کامپیوتر او را از راه دور کنترل کند و جالب‌تر اینکه این سیستم کنترلی توسط یک ISP دولت  آمریکا فعالیت ‌می‌کند که رد آن در کامپیوتر این خانم خبرنگار باقی مانده بود.

 

او سپس ماجرای جنگی نامحسوس که در رسانه‌های آمریکا علیه گزارش‌های خبری او به راه افتاد تا او را از صحنه حذف کند، توضیح داده است که تاکتیک‌های این جنگ روانی موسوم به PR شامل انتقادها و هجوم های آنلاین و شبکه‌ای از تلفن‌ها و ایمیل‌هایی بودند که به ارعاب و تهدید او می‌پرداختند تا از پیگیری موضوع رسوایی‌های دولت آمریکا دلسرد شود.

این نویسنده سپس از گزارش نهایی شبکه CBC می‌گوید که کاملا ناعادلانه و به دور از واقعیت برای مردم روایت شد، به گونه‌ای که انگار خود کاخ سفید این گزارش را نوشته باشد و سپس از ارتباط مدیر این شبکه تلویزیونی با مقامات کاخ سفید می‌گوید…

این نویسنده مستندات فراوانی از ارتباط مدیران و مسئولان رسانه‌های آمریکا با کاخ سفید و دولت اوباما ارائه کرده است که نشان می‌دهد شعار بی‌طرفی و آزادی بیان در آمریکا دروغی است که توسط سیرکی با مدیریت کاخ سفید و همکاری رسانه‌ها اداره می‌شود…

آنچه که در نهایت این خانم نویسنده در این کتاب ثابت کرده است این که روزنامه نگاری بی‌طرفانه و به دنبال حقیقت، چیزی غیر قابل دسترس و دور از واقعیت در آمریکای امروز است و رسانه‌های بزرگ این کشور با همکاری سرمایه داران اصلی این کشور و دولتی‌ها چرخه‌ای برای سرگرم کردن مردم و ارائه اطلاعات ناقص و تحریف شده به وجود آورده‌اند و از ارائه اطلاعات واقعی با ظرافت طفره می‌روند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.