سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:01 - جمعه 16 آبان 1393

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان مطرح کرد

اختصاص 35 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های احداث مدرسه در اصفهان

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، تکمیل پروژه‌های احداث مدرسه در اصفهان منوط به اعتبار 35 میلیارد تومانی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهره میردامادیان در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه 16 سال از تأسیس و فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان می‌گذرد، اظهار کرد: آموزش و پرورش، اداره کل نو‌سازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز سه ضلع یک مثل هستند که در راستای نو‌سازی، مقاوم‌سازی و تأمین تجهیزات مدارس استان با یکدیگر مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دوران طلایی خود را در مدرسه طی می‌کنند و مدارس می‌توانند در رشد و موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف نقش مؤثری داشته باشند، اضافه کرد: همچنین دانش‌آموزان در مدارس با قانون و قانون‌مندی آشنا می‌شوند و یک دانش‌آموز می‌تواند عدالت اجتماعی را در مدرسه احساس کند و به آن پایبند باشد.

تربیت نیروی انسانی سبب توسعه پایدار می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی سبب توسعه پایدار می‌شود، تصریح کرد: با تربیت نیروی انسانی خوب و مناسب می‌توانیم در تمام زمینه‌ها موفق باشیم و مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این راستا نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از سال 1378 تشکیل شده و در کنار این مجمع ستاد بانوان نیز راه‌اندازی شده است، ادامه داد: 50 درصد از خیرین مدرسه‌ساز عضو این مجمع از بانوان هستند که در راستای مدرسه‌سازی و کمک به وضعیت مدارس استان فعالیت می‌کنند.

860 خیر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان فعالیت می‌کنند

میردامادیان با اشاره به اینکه محدودیتی برای فعالیت در این مجمع و در این ستاد وجود ندارد، تاکید کرد: درحال حاضر در مجمع 860 خیر در این مجمع فعالیت می‌کنند و بیش از 150 نفر نیز عضو ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز استان هستند.

وی به تعداد دانش‌آموزان استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 784 هزار و 932 نفر دانش‌آموز در سطح استان اصفهان تحصیل می‌کنند و 4 هزار و 801 دانش‌آموز استثنایی نیز در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: 939 آموزشگاه در مقطع آمادگی، 2 هزار و 422 آموزشگاه در مقطع ابتدایی، 2 هزار و 22 آموزشگاه در مقطع متوسطه و 404 آموزشگاه نیز برای دوره‌های فنی، کشاورزی و کار و دانش در سطح استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع 5 هزار و 787 آموزشگاه و 33 هزار و 471 کلاس درس در سطح استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: همچنین 224 آموزشگاه استثنایی و 820 کلاس درس نیز در مدارس استثنایی استان اصفهان وجود دارد.

59.5 درصد مدارس احداثی اصفهان از مدارس احداثی مردمی و مشارکتی بوده است

میردامادیان با بیان اینکه در مهر ماه امسال 59.5 درصد مدارس احداثی استان از مدارس احداثی مردمی و مشارکتی بوده است، ادامه داد: همچنین در مهر ماه امسال 50.8 درصد از کلاس‌‌‌های درس احداثی از کلاس‌های درس احداثی مردمی و مشارکتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1378 تا پایان مهر ماه امسال 781 پروژه به صورت مردمی و مشارکتی به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده شده است، تصریح کرد: همچنین طی این مدت 4 هزار و 749 کلاس درس به صورت مردمی و مشارکتی به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با تاکید بر اینکه از سال 1358 تا پایان مهر ماه امسال 4 هزار و 115 پروژه آموزشی، پرورشی با 24 هزار و 518 باب کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است، اضافه کرد: طی این مدت 24.5 درصد پروژه‌های تحویل شده و 28.3 درصد کلاس‌های تحویل شده توسط خیرین مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنها احداث شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در مهر ماه امسال 25 پروژه با 154 باب کلاس درس با زیر‌بنای 21 هزار و 714 متر مربع توسط خیرین مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنها در استان احداث شده است، تاکید کرد: یک‌هزار و 554 ساختمان با 8 هزار و 765 کلاس درس با قدمتی بالای 30 سال در آموزش و پرورش استان وجود دارد که اکثر آنها در مراکز استان و مراکز شهرستان‌ها واقع شده است.

یک‌هزار و 548 کلاس درس برای یک‌نوبته شدن مدارس استان اصفهان مورد نیاز است

میردامادیان با اشاره به اینکه 5.8 درصد از کلاس‌های دایر استان به صورت دو‌نوبته اداره می‌شود، افزود: یک‌هزار و 548 کلاس درس برای یک‌نوبته شدن مدارس استان اصفهان مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته 70 درصد از مدارس استان دو‌نوبته بوده‌اند، گفت: همچنین تمام مدارس پنج کلاسه بودند که با اجرای نظام 6+3+3 به یک کلاس درس در سطح مدارس استان نیاز داشته‌ایم که این کلاس‌ها با کمک‌های خیران احداث شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه در ناحیه یک، چهار، سه و پنج آموزش و پرورش اصفهان به احداث مدرسه نیاز داریم، اظهار کرد: اعتبارات دولتی برای احداث مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

35 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های احداث مدرسه در اصفهان مورد نیاز است

وی با اشاره به اینکه حدود 280 پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که این پروژه‌ها باید با اعتبارات دولتی تکمیل شوند، ادامه داد: اعتبارات دولتی جوابگوی تکمیل این پروژه‌ها نیست و در حال حاضر نیز 35 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها مورد نیاز است.

میردامادیان با تأکید بر اینکه با پول‌های خردی که از سوی برخی از مردم اهداء می‌شود، برخی از پروژه‌های احداث مدرسه تکمیل می‌شوند، تصریح کرد: یک خیر می‌تواند تمام هزینه‌های ساخت یک مدرسه را تقبل کند و مدرسه را بسازد و تحویل بدهد.

وی با بیان اینکه همچنین یک خیر می‌تواند یک مدرسه را به صورت مشارکتی احداث کند، اضافه کرد: در حال حاضر دولت نسبت به اجرای برخی از پروژه‌ها اقدام می‌کند، اما نمی‌تواند این پروژه‌ها را تکمیل کند و به این دلیل خیران می‌توانند با تحویل این پروژه‌ها نسبت به تکمیل آنها اقدام کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین خیران می‌توانند املاک و آپارتمانی را واگذار کنند و در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند، تاکید کرد: اهدای مبالغ نقدی به صورت ماهیانه، اهدای لوازم و تجهیزات مدارس و موارد دیگر از مشارکت‌های خیران در امر مدرسه‌سازی است.

خیران می‌توانند در هوشمند‌سازی مدارس مشارکت کنند

وی با تاکید بر اینکه همچنین خیران می‌توانند در هوشمند‌سازی مدارس مشارکت کنند، افزود: براساس تصمیم وزارتخانه آموزش و پرورش ما باید کاری کنیم که در هر مدرسه حداقل یک کلاس درس به تجهیزات هوشمند‌سازی مجهز شود.

میردامادیان با بیان اینکه همچنین خیران می‌توانند در احداث نماز‌خانه، کتابخانه، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس و موارد دیگر مشارکت کنند، گفت: همچنین خیران می‌توانند در استاندارد‌سازی وسایل گرمایشی مدارس مشارکت کنند و دولت طی چند سال گذشته تصمیم گرفت که در راستای ایمن‌سازی وسایل گرمایشی مدارس اقدام کند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان در سطح شهرستان‌های استان 16 نمایندگی دارد

وی با اشاره به اینکه هر کلاس درس برای تجهیز به وسایل گرمایشی استاندارد به 6 میلیون تومان هزینه نیاز دارد، اظهار کرد: تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در تمام شهرستان‌های استان از سیاست‌های این مجموعه است و درحال حاضر این مجمع در سطح شهرستان‌های استان 16 نمایندگی دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در نواحی آموزش و پرورش استان را یکی دیگر از سیاست‌های این مجموعه دانست و ادامه داد: تشکیل خیرین مدرسه‌یار با کمک اولیای دانش‌آموزان، دانش‌آموزان و معلمان و مربیان مدارس نیز از سیاست‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی مدارس از اولویت‌های این مجمع است، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی بسیاری از مدارس استان به صورت سنتی بوده و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز از اولویت‌های دیگر این مجموعه است.

میردامادیان با اشاره به برگزاری اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی نا‌ملموس در اصفهان اضافه کرد: مدرسه‌سازی یکی از اقدامات ماندگار محسوب می‌شود و ما بسیار تلاش کردیم که مدرسه‌سازی جزوی از میراث فرهنگی نا‌ملموس قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما هر ساله جشنواره‌های ملی، کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌کنیم، تاکید کرد: خیران در برگزاری این جشنواره مشارکت بسیاری دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌سازی نیز وجود دارند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، افزود: در سطح کشور یک‌هزار خیر مدرسه‌ساز وجود دارد که در خارج از کشور هستند.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.