سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 19:00 - پنجشنبه 15 آبان 1393

عوض حیدرپور:

عامل اسید پاشی ها در اصفهان یک نفر است/ فرد اسید پاش در یک قدمی دستگیری

عضو هیأت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی اصفهان، در تشریح گزارش هیأت اعزامی کمیسیون امنیت‌ملی به این شهر، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که عامل حادثه اسیدپاشی تنها یک نفر بوده و فرد اسیدپاش در یک قدمی دستگیری است.

به گزارش اصفهان شرق؛ عوض حیدرپور شهرضایی در تشریح سفر هیات کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، گفت: گزارش این هیأت در نشست روز یکشنبه (۱۸ آبان) این کمیسیون قرائت و محورها آن مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.ش
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، در تشریح مفاد و محورهای گزارش هیأت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، افزود:‌ این هیأت بعد از دستور ویژه رئیس‌مجلس به شهر اصفهان اعزام شد و این تیم تحقیقاتی در دو نوبت در منطقه حضور یافته و گزارش کامل و جامعی را از دستگاههای مربوطه اخذ کرده است.
وی با بیان اینکه حادثه اخیر اسیدپاشی در شهر اصفهان صرفا منطقه‌ای و استانی بوده است، افزود: بر اساس برداشت اولیه عامل بروز این حادثه تنها یک نفر بوده و ادعای سازمان‌یافته بودن این حوادث اشتباه است.
حیدرپورشهرضایی ادامه داد: طبق تحقیقات به عمل آمده دو فرضیه درباره عامل حادثه اسیدپاشی مطرح شده، نخست اینکه این فرد یک بیمار روانی بوده و یا اینکه فرد اسیدپاش با هوشیاری و علم به جرم این اقدامات را انجام داده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، از پیشرفت روند بررسی پرونده حادثه اسیدپاشی در اصفهان خبر داد و گفت: خوشبختانه سرنخ‌های بسیاری خوبی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دست آمده و برداشت ما از این مدارک و شواهد این است که فرد خاطی به زودی و به راحتی دستگیر ‌شود.
وی با اشاره به وضعیت کنونی فضای عمومی اصفهان، افزود: خوشبختانه فضای عمومی شهر از ۱۰ روز قبل بسیار مطلوب بوده و شرایط به حالت عادی خود بازگشته است.
عضو هیأت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی، ادامه داد: بر اساس نظرهیأت اعزامی به اصفهانباید یک سری اقدامات حفاظتی و انتظامی در اصفهان و دیگر نقاط کشور انجام شود که تحقق این موضوع نیازمند اصلاح قانون مجرمان اسیدپاشی است. 

منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.