سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - پنجشنبه 15 آبان 1393

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

ستاد مدیریت بحران اصفهان به شهرداری واگذار نشده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر هنوز ستاد مدیریت بحران اصفهان از سوی استانداری به شهرداری واگذار نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ندا واشیانی‌پور با بیان اینکه اصفهان یکی از کلان‌شهر‌هایی است که هر ساله با بحران آلودگی هوا مواجه می‌شود، اظهار کرد: اگر چه یک کلان‌شهر به صورت طبیعی با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند، اما برای مقابله با آنها باید آگاهی‌های لازم به مردم ارائه شود.

وی اضافه کرد: همچنین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید راهکار‌های موثری را برای مقابله با این بحران‌ها در دستور کار خود داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در سال گذشته مقرر شد که ستاد مدیریت بحران اصفهان از سوی استانداری به شهرداری واگذار شود، تصریح کرد: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران متشکل از 14 کار‌گروه است که شهرداری یکی از این کار‌گروه‌ها را با عنوان کار‌گروه آتش‌نشانی، مواد منفجره، آوار‌برداری و تدفین اجساد به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه جلسات این کارگروه به صورت مستمر و تخصصی توسط شهرداری اصفهان در حال برگزاری است، ادامه داد: اما ستاد مدیریت بحران اصفهان هنوز از سوی استانداری به شهرداری واگذار نشده است.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه موضوعات ترافیکی مانند روان‌سازی ترافیک، بهبود ناوگان حمل و نقل شهری و مواردی دیگر در جلسات اخیر در این کار‌گروه مورد بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: به صورت قطعی نتایج این جلسات در رفع آلودگی هوا مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا یکی از بحران‌های ثابت شهر اصفهان است و عوارض جبران‌نا‌پذیری را در سلامت مردم دارد، افزود: همچنین اخیرا مانور زلزله در 15 منطقه شهر با حضور مردم و برای آموزش و آگاهی آنها برگزار شد که البته برگزاری این مانور با مشارکت دستگاه‌های مربوطه بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به دلیل اینکه برگزاری این مانور در بافت محلات بوده است، تاثیر‌گذاری آن در بین مردم خوب ارزیابی شد، گفت: به هر حال پیگیری برای ایجاد سازمان مدیریت بحران در شهرداری همچنان در حال انجام است که با مشارکت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به فعالیت و رفع مشکل بپردازد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.