سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:15 - پنجشنبه 15 آبان 1393

در ایام دهه محرم

بیش از 2300 نفر در استان اصفهان خون اهدا کردند

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 2 هزار و 300 نفر خون اهدا کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدمهدی حریری اظهار کرد: در ایام ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های سیار انتقال خون استان اصفهان در قالب هشت اکیپ در شهرستان خمینی‌شهر و کوشک، قهدریجان، مستقر شده و از عزاداران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) خونگیری کردند.

وی افزود: در این اقدام انسان‌دوستانه بیش از 3 هزار نفر به اکیپ‌های سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 352 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد خون اهدایی بیش از 5 هزار و 700 واحد انواع فرآورده‌هایی سلولی و پلاسمایی تولید و ذخیره شد که به تدریج برای مصرف بیماران به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در این عملیات گسترده تمام نیروهای مجرب و پشتیبانی در قالب هشت گروه خون‌گیری شرکت داشتند و تمامی استانداردها را به خصوص استفاده از شبکه رایانه و بانک جامع اهداکنندگان در مراکز سیار برای مراحل نوبت‌دهی، ثبت‌نام، معاینه و کنترل خونگیری رعایت شد.

حریری اضافه کرد: به منظور رفاه و آسایش بانوان اهداکننده یک مرکز در درمانگاه ولی‌عصر(عج) ویژه بانوان مستقر شد و از بانوان خونگیری به عمل آمد.

وی با تاکید به اینکه انتظار می‌رود بانوان مشارکت‌ بیشتری در اهدای خون داشته باشند، گفت: به طور کلی بیش از 97 درصد اهداکنندگان خون آقایان و سه درصد بانوان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 100 واحدی خون در ایام دهه محرم داشته‌ایم.

منبع: فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.