سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:15 - پنجشنبه 15 آبان 1393

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

500 معلول آسیب نخاعی استان اصفهان بیماری زخم بستر دارند

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: 500 نفر از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان دارای بیماری زخم بستر هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی پرورش با اشاره به اینکه به صورت معمول معلولان آسیب نخاعی با بیماری زخم بستر مواجه می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار بیمار ضایعه نخاعی در استان اصفهان وجود دارد که حدود 500 نفر از این افراد دارای بیماری زخم بستر هستند.

وی به تعداد اعضای انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 400 معلول آسیب نخاعی عضو این انجمن هستند که حدود 30 نفر از معلولان آسیب نخاعی عضو این انجمن بیماری زخم بستر دارند.

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون چندین جلسه با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، مدیرعامل انجمن و مدیرکل بهزیستی استان در راستای رسیدگی به وضعیت بیماری زخم بستر معلولان آسیب نخاعی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در این جلسه‌ها مقرر شد که کمیته‌ای تشکیل شود و این کمیته به صورت جدی با حضور در منازل بیماران آسیب نخاعی نسبت به ارائه آموزش‌هایی به این افراد و خانواده‌های آنها در راستای جلوگیری از بروز بیماری زخم بستر برای معلولان آسیب نخاعی اقدام کند.

پرورش با بیان اینکه همچنین هر بیمار دارای ضایعه نخاعی که در بیمارستان‌ها وارد می‌شود باید از تشک مواج استفاده کند و استفاده از تشک‌های مواج توسط این بیماران الزامی است، تاکید کرد: معلولان آسیب نخاعی که روی ویلچر نشسته‌اند باید از تشک ویلچر استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌های درمان زخم بستر معلولان آسیب نخاعی بسیار بالا است، افزود: فردی که دارای بیماری زخم بستر است برای درمان بیماری زخم بستر خود باید ماهیانه چهار میلیون تومان هزینه بپردازد.

مدیر داخلی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه درمان بیماری زخم بستر افراد دارای ضایعه نخاعی حدود 9 ماه طول می‌کشد، گفت: در مجموع هزینه‌های ماهیانه و هزینه‌های جانبی درمان بیماری زخم بستر این افراد حدود 50 میلیون تومان نیاز دارد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.