سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:30 - چهارشنبه 14 آبان 1393

مدیر عامل شرکت پست:

کد‌پستی‌های کشور به روز می‌شود

مدیر عامل شرکت پست گفت : عزم شرکت پست برای به روز رسانی کدپستی درسراسر کشور جدی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین مهری با اشاره به اینکه از ابتدای شروع این پروژه تاکنون۴۲ میلیون مکان برای واگذاری کدپستی شناسایی شده است، بیان داشت: در اماکن شهری لازم است هر دو سال یک بار و در اماکن روستایی نیز هر ۴ سال یکبار بهنگام سازی و بروز رسانی کد صورت گیرد که در ۸ سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده است.
مدیر عامل شرکت پست اظهار داشت: در حال حاضر تمام امکانات شرکت پست را بسیج کرده ایم تا اطلاعات کد پستی در شهرها و روستاها برابر ضوابط و قوانین بروز شود.
وی با بیان اینکه محوریت اطلاعات کدپستی و نقشه های کاداستری مبنای مناسبی برای اتصال تمامی داده ها و اطلاعات در کشور است افزود:پ ارسل های شهرداری و همچنین ثبت اسناد نیز نیازمند انطباق با کد پستی است.
وی بر لزوم اجرای این طرح، پس از شناسایی اطلاعات مکانی عرضی و طولی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همه سازمان ها یک تعریف واحد از مکان داشته باشند.
مهری به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحران ها، امدادرسانی و موارد اورژانسی می ‌وانیم مکان را به راحتی شناسایی کنیم.
وی اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور تعمیم می یابد.
مدیرعامل پست ادامه داد: هم اکنون در این زمینه شرکت پست با ۸استانداری تفاهم نامه منعقد کرده است و امیدواریم بتوانیم در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم درسراسر کشور گام برداریم.
مهری در پایان تصریح کرد: اطلاعات یکی از اساسی‌ترین پیش زمینه‌های اجرایی شدن دولت الکترونیک است و قطعاً می تواند روند حرکت رو به رشد آن را تسریع بخشد. 

منبع: ايمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.