سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:35 - سه شنبه 13 آبان 1393

حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

تصویب طرح امر به معروف در مجلس ناله یزیدصفتان عالم را درآورده است

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر، ناله و فریاد یزیدصفتان مستکبر غربی را درآورده و این نشان از درستی کار مجلس است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین کارها برای یک مؤمن و مسلمان، خودسازی است.وی بیان کرد: برای رسیدن به خودسازی باید چندین گام برداریم، نخستین گام در مسیر خودسازی، خودشناسی به همراه خداشناسی و هستی‌شناسی است، سپس تقویت ایمان و ثبات قدم در این راه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: صداقت گام آخر در مسیر خودسازی است، وفای به عهد یکی از مظاهر صداقت است که در این میان می‌توان حضرت عباس (ع) را مظهر و قله وفای به عهد معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه صداقت گوهری است که توجه ما به آن در زندگی‌هایمان گم و یا حضورش کم‌رنگ شده است، صداقت یعنی آنکه همان‌گونه که در پیش دیگران ادعا می‌کنیم، همان‌گونه هم رفتار کنیم و در واقع صداقت زمینه‌ساز سعادت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم صداقت در رفتار و گفتار و عدم وفای به عهد دو صفتی بود که مردم کوفه در سال 61 هجری قمری در مواجهه با امام زمان خود، اباعبدالله الحسین (ع) رعایت نکردند و زمینه ذلت و خواری خود را فراهم کردند.

وی تأکید کرد: فتنه‌گری در هر جامعه‌ای مذموم است و طبق روایات هر فردی که در جامعه به ویژه حاکمیت اسلامی فتنه‌گری کند حتی برای مجازاتش نیاز به دادگاه نیست، چون جرم او مشخص و مبرهن است.

آقاتهرانی افزود: فتنه‌گری علیه امام شیعیان در سال 61 هجری و سال‌های بعدی در مواجهه با دیگر ائمه معصومین و علیه ولی‌فقیه در زمان فعلی مسبوق به سابقه است.

وی با اشاره به خطبه‌ای که امام حسین (ع) در مسیر مکه به کربلا بیان فرمودند، بیان کرد: بر طبق فرمایش سیدالشهدا (ع)، افرادی در جامعه هستند که دین را فقط برای دنیایشان می‌خواهند و آن را دستاویزی برای رسیدن به منافع دنیوی بیشتر خود می‌دانند.

نماینده مردم تهران متذکر شد: این افراد، افرادی هستند که نسبت به دین بی‌تفاوت بوده و برای آنها جنگ شدن یا نشدن، وجود گروهک‌های تروریستی و تکفیری چون داعش، آمریکا و انگلیس، هیچ تفاوتی نیست و این رفتار نیز در زمان امام حسین (ع) از سوی برخی عرب‌های آن زمان دیده شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه یکی از حربه‌های دشمن بی‌تفاوت ساختن مردم نسبت به دین و مشکلات اجتماعی مرتبط با دیانت مردم جامعه‌ ایران است، اضافه کرد: عدم احساس مسئولیت پدران در قبال دختران، همسران و یا مردم نسبت به آشنایان و همکاران و همسایگان خود حتی در شهری همچون اصفهان مشهود است.

عضو هیئت‌ علمی موسسه امام خمینی (ره) اظهار کرد: برخی اوقات یک امر به معروف و نهی از منکر نکردن، همه جامعه را به تباهی می‌کشاند، نخستین مرحله در امر به معروف تنفر قلبی از یک منکر است، روند جامعه‌ای به شکلی پیش رفته است که حتی دیگر مردم نسبت به منکرات، تنفر قلبی هم ندارند.

وی برای روشن شدن وخامت اوضاع، اشاره‌ای به تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر پس از 36 سال در روزهای اخیر در مجلس کرد و گفت: بیانات، مواضع و نطق‌های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند تصویب این طرح تأسفبار است، اظهار مخالفت غیرمستقیم و یا بهانه‌جویی عده‌ای در مجلس در تصویب این طرح حیاتی برای جامعه اسلامی حاوی پیام‌هایی است.

آقاتهرانی ادامه داد: مهم‌ترین پیام مواضع داخلی و خارجی اخیر در تصویب نشدن طرح امر به معروف و بسیج شدن رسانه‌های غربی و استکبار جهانی و بلند شدن فریاد و داد و ناله آنها، این است که جاری شدن و احیا شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بسیار مهم بوده و دشمن‌شکن خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: بر این اساس غربیان به دنبال رأی نیاوردن طرح امر به معروف در مجلس و یا تخریب تصویب و اجرایی شدن این طرح در اذهان عموم مردم با اقداماتی جنایت‌بار چون واقعه اسیدپاشی در اصفهان و چسباندن وصله ناروا به آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

منبع: فارسش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.