سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 03:28 - سه شنبه 13 آبان 1393

همزمان با تاسوعای حسینی:

یادواره ی 13 شهید روستای اسفنداران برگزار شد

در آستانه تاسوعای حسینی چهارمین یادواره 13 شهید روستای اسفنداران جرقویه علیا از طرف حوزه 5 امام محمد باقر (ع) با حضور محمودی مسئول ستاد شهدای گمنام استان اصفهان و حجت الاسلام مکتوبیان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری اصفهان شرق از جرقویه علیا: این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه روستای اسفنداران برگزار گردید.
حجت الاسلام مکتوبیان در این مراسم با گرامی‌داشت یاد شهدا و ایثارگران گفت: مسیر شهدای ما همان مسیر الی‌الله بود و این مسیر بیانگر همان فرهنگ و مکتبی است که عاشورای حسینی با آن پیوند خورده است.

DSC08954
وی ادامه داد: امام(ره) در مقابل ظلم و ستم سازش و سکوت نکرد و هرگز رفتار مستکبرین را در مغایرت با ارزش‌های اسلامی نادیده نگرفت.
ایشان با بیان این تعبیر که شهدا در این مجلس حاضر و ناظر هستند، افزود: چنانکه قرآن کریم می‌فرماید شهدا حیات برزخی دارند و در نزد خدای خود روزی می‌گیرند و ما امروز از برکات وجودی شهدا و حیات طیبه آنها بهره‌مند هستیم.
وی تاکید کرد: شهدای ما ثابت کردند که عرفان و پارسایی تنها در گوشه خانقاه‌ها و دیرها به دست نمی‌آید بلکه اینان مجاهدانی بودند که پارسایی و زهد را در سنگرهای جهاد و خط مقدم نبرد تجربه کرده و آن را به اثبات رساندند.

DSC08952
حجت الاسلام مکتوبیان با بیان اینکه امام علی(ع) در فرازهایی از نهج‌البلاغه از برخی اصحاب خود گله‌ کرده‌اند، تصریح کرد: اگر در روزگاری که امام امیرالمومنین به مسند خلافت نشسته بود و گاهی برخی از اصحاب و یاران او از ادامه نبرد و جهاد به دلایل واهی سر می‌زدند و از رفتن به جبهه نبرد با معاویه طفره می‌رفتند اما ما در جنگ هشت ساله مشاهده کردیم رزمندگان ما تنها منتظره یک اشاره از حضرت امام بودند تا هجوم سیل‌وار خود را به جبهه‌ها آغاز کنند. به طوری که حتی بعد از قبول قطعنامه زمانی که منافقین در طمع دست‌اندازی به این آب و خاک بودند بار دیگر هجوم معجزه‌آسای بسیجیان به جبهه‌ها در عملیات مرصاد، استکبار را ناامید و پشیمان کرد.
وی در پایان گفت: انتظار این است که امروز پاسدار مجاهدت‌ها و خون شهدا باشیم و در هر کلامی و در هر جایگاهی نگهبان عزت و اقتداری باشیم که ثمره خون شهیدان و ایثارگران است.

DSC08959
در ادامه جناب اقای محمودی مسئول ستاد شهدای گمنام استان اصفهان نیز در بیان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزودند: شهدا با نثار خون خود به همه ما عزت و آبرو دادند و کشور را در مقابل تهاجمات بیگانگان بیمه نمودند.

وی افزود: ما هرچه داریم از شهداست و باید قدردان این حماسه‌آفرینان باشیم و راه آنان را با تمام توان و قدرت خود ادامه دهیم.
در بیان وقایع دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا را بسیار سخت دانست و اظهار کرد: شهدا طبق آیه قرآن “بل احیاء عند ربهم یرزقون” هستند و چطور است که هم ما زنده‌ایم و هم شهدا زنده‌اند!

DSC08949
وی در ادامه افزود: شهدا پیرو محض رهبری بودند و هرگاه امام(ره) پیامی می دادند بدون کوچکترین درنگی اجرا می‌کردند.
محمودی با تاکید بر پیروی از دستورات ولی فقیه تصریح کرد: باید مطیع رهبر باشیم تا بتوانیم با وحدت کلمه در مقابله با دشمنانمان پیروز شویم.
در پایان مراسم سینه زنی بسیجیان بود…

DSC08910 DSC08980

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.