سرویس: اجتماعی 07:00 - یکشنبه 05 آبان 1392

وقتی بیت المال در پوسته دین حیف و میل می شود

آقای وزیر! کجای این نهج البلاغه مطلا عدل علی است؟

کجای حرف امیرالمومنین که مبنی بر ساده زیستی و عدالت است را در زندگی مان با آب طلا نوشتیم؟ و در مرام مان و منش و رفتارمان جاری کردیم؟ که اینگونه مس گونه رفتار می کنیم؟

 صاحب نیوز- مریم ابراهیمی دینانی/ نمی دانم اگر امیرالمومنین علی علیه السلام این نهج البلاغه طلاکوبی شده را جلوی دیدگانش می دید چه عکس العملی نشان می داد؟

در حالی که تمامی سخن امیرالمومنین دوری از تجمل گرایی و رسیدگی به محرومان و فقراست حالا چشم مان به یک نهج البلاغه طلاکوبی شده روشن شد تا عمل به رهنمودهای حضرت علی و سفارشات دین در قالب احادیث و روایات در جهت زندگی سالم و درست را در پوسته دین ببینیم و عکس همه  توصیه های ضد تجمل گرایی عمل کنیم!

معلوم نیست اهل بیت برای چه اینهمه خون دل خوردند و سختی کشیدند  و دین را اشاعه دادند؟ آیا جز این بود که عدالت برقرار و ثروت تقسیم شود؟ آیا جز این است در کلامشان که «فقر» دیوار به دیوار کفر است؟ و آیا جز این است که تمام تلاش شان این بود که بی عدالتی و فقر را از بین ببرند؟

نقل است که علاء بن زیاد حارثی از یاران امام صلوات الله علیه بود که در جنگ بصره زخمی شد؛ امام علی(ع)

برای عیادت او به خانه اش رفت، و از دیدن وسعت خانه اش در شگفت شد، فرمود:

این خانه به این وسعت را در دنیا چه می کنی؟! تو که در آخرت به آن بیشتر نیازی داری؟!!، بعد فرمود: بلی می توانی این خانه را پلی قرار بدهی برای رسیدن به آخرت، بدین سان که در آن از میهمانان پذیرائی کنی، در آن صله ارحام به جای آوری، حقوق واجب و مستحب از آنجا به محل های خود برسد، در این صورت با این خانه به آخرت رسیده ای – اگر آنچه را که خدا داده در آنکه خدا فرموده مصرف کنی برای تو ضرری نیست….

اما حالا باید پرسید این نهج البلاغه مطلا که از قضا وزیر ارشاد هم از آن رونمایی کرد کجای کار دنیا را می گیرد و کجای کار آخرت را؟

این نهج‌البلاغه در۵۷۰ صفحه در اندازه ۴۷ در ۷۷ سانتی‌متر با خط نسخ ایرانی به مدت یکسال توسط علی‌رضا بهدانی کتابت شده است. در این اثر نفیس ۶۰ ورقه طلای ۸ در ۸ سانتیمتری در هر صفحه استفاده شده است که جمعاً ۳۴ هزار و ۲۰۰ ورقه طلا برای تولید این نهج‌البلاغه استفاده شده و هزینه تولید آن ۱۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

این ۱۱۰ میلیون تومان هزینه ازدواج آسان چند جوان را تامین می کرد؟

آیا بهتر نیست وزیر ارشاد به جای اینکه خرج های گزاف و بیهوده را به گردن بگیرد و یا دست و کف و هورا برایش بکشد و موزه ها را  میلیونی کند؛ فرهنگ دیگری را اشاعه دهد و از قضا کسانی که نذرهای اینگونه برای اهل بیت بر می دارند به پاس اهل دلی شان؛ را هدایت کند به سمت اطعام یتیمان و بیوه زنانی که شرف و حیا را در کفه نابرابر فقر گذاشته اند؟

الگوی عدم تجمل گرایی در رفتار و منش و کلام امیرالمومنین جاری و ساری است و حکومت ایشان مبنی بر عدالت بود؛ اما کجای این تجمل گرایی ها عدل علی را می رساند؟!!

تا کی باید پوسته دین را چسبید و از متن دین چیزی درنیافت؟ کجای این کار سیره امیرالمومنین به عنوان الگوی حکومت داری و منش قهرمانانه دینی را فریاد کرد؟ کجای کلام جاری در نهج البلاغه، با این عمل مس گونه وزیر ارشاد تطابق دارد؟

کجای حرف امیرالمومنین که مبنی بر ساده زیستی و عدالت است را در زندگی مان با آب طلا نوشتیم؟ و در مرام مان و منش و رفتارمان جاری کردیم؟ که اینگونه مس گونه رفتار می کنیم؟

نمی دانم با دیدن عکس های این نهج البلاغه مطلا چند جوان آه کشیدند که ما به دلیل فقر مالی توان ازدواج نداریم و این حضرات میلیون ها تومان خرج پوسته دین می کنند تا  تجمل گرایی شان چند صباحی دیگر در چهاردیواری های موزه خاک بخورد؟! و یا نمی دانم چند مرد خانواده از اینکه ماه ها غذای درست وحسابی نخوردند آه کشیدند و افسوس خوردند؟

ولی ایمان دارم اگر مولود کعبه اینجا بود و این اشرافی گری به اسم دین را می دید برمی تافت و ابراز تأسف می کرد!

اینگونه برخورد اشرافی بدون هیچ فکری با بیت المال و پولی که از جیب مردم در شرایط سخت اقتصادی هزینه می شود تا مردی جلوی دوربین برود و بعد میلیون ها تومان را بفرستد گوشه موزه خاک بخورد؛ نتیجه عدم شناخت درست دین و درک ناقص از فرامین اهل بیت است.

آقای وزیر! این پولی که هزینه کردید برای ورق های طلا که گوشه موزه خاک بخورد؛ باید صرف نداری قشری شود که برای هزار تومانش آه می کشند. اینگونه سان دیدن از دین عین بی دینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.