سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - سه شنبه 13 آبان 1393

جنایت‌هایی که دیده نمی‌شوند؛

مسجدی که آتش گرفت و صدایی که بلند نشد

شهرک نشینان صهیونیست همچنین مسجدی در الخلیل واقع در کرانه باختری را به آتش کشیدند. در این اقدام وسایل داخل مسجد از جمله نسخه‌هایی از قرآن کریم در آتش سوخت.

به گزارش اصفهان شرق؛ با وجود افزایش تجاوزهای  رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی در سرزمین‌های اشغالی و با وجود اینکه صهیونیست‌ها هرگز اقدامات تجاوز طلبانه خود در قبال فلسطین اشغالی را متوقف نکرده‌اند، اما اخیرا موج این تجاوزها به شکل بی‌سابقه‌ای بالا رفته و شامل هتک حرمت مقدسات بویژه حمله یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی و تعداد دیگری از صهیونیست‌ها به مسجد مبارک الاقصی شده است.

در پی یورش نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی، آن‌ها معترضان فلسطینی را از این مسجد بیرون کردند و زمینه را برای ورود بیشترین تعداد از صهیونیست‌ها برای ادای مراسم تلمودی خود مهیا کردند، این اقدام در راستای تقسیم مسجد الاقصی و شرعی جلوه دادن تجاوزهای صهیونیست‌ها به این مسجد صورت گرفت.

شهرک نشینان صهیونیست همچنین مسجدی در الخلیل واقع در کرانه باختری را به آتش کشیدند. در این اقدام وسایل داخل مسجد از جمله نسخه‌هایی از قرآن کریم در آتش سوخت.

این در حالی است که صهیونیست برای یورش دیگر شهرک نشینان به مسجد الاقصی به مناسبت یکی از اعیاد خود تبلیغات گسترده‌ای نیز به راه انداخته‌اند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به مردان زیر 50 سال فلسطینی اجازه ورود به مسجدالاقصی را نخواهد داد. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که فلسطینی‌ها اعلام آمادگی عمومی کردند تا به مسجد الاقصی و قدس اشغالی رفته و از آن‌ها حمایت کنند.

  مسجدی که آتش گرفت و صدایی که بلند نشد/آماده انتشار

نکته جالب توجه اینجاست که این تحرکات اسرائیلی‌ها در شرایطی دنبال می‌شود که جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی سکوت مرگباری را در پیش گرفته و هیچ یک از دولت‌های عربی یا اسلامی این اقدامات را محکوم نمی‌کنند. طبعا اتحادیه عرب نیز از این صحنه غافل است و سازمان‌ همکاری‌های اسلامی خود را از این موضوع مخفی می‌کند، واتیکان نیز هیچ بیانیه‌ای در ابراز نگرانی یا تعجب از این اقدامات صادر نکرده و طبعا از اروپا و آمریکا نیز نباید انتظار داشته باشیم که واکنشی از خود نشان دهند، چرا که آن‌ها همواره طرفدار اسرائیل هستند.

علاوه بر اینها نه داعش و نه دیگر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه نیز هیچ واکنشی نسبت به این تحولات از خود نشان نمی‌دهند. گویا قدس و مسجدالاقصی هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد، البته دینی که این گروه‌های تروریستی خود را منتسب به آن می‌دانند. غیاب گروه‌های تروریستی و تکفیری از این فضاها نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، بلکه تنها بر اساس محاسبات و اعتقاداتی فعالیت می‌کنند که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

از دولت‌های حامی تروریست‌ها نیز هیچ موضعی در مورد مسجد الاقصی نشنیدیم، ترکیه، عربستان سعودی، قطر و دیگر دولت‌هایی که خود را اسلامی می دانند، هر کدام مشغول کارهای خود هستند، ترکیه به دنبال موضوع کوبانی و نحوه استفاده از جنایت‌های داعش برای از بین بردن سوریه و کردها و تحقق دستاوردهای جدید با یک ضربه است.  مسجد الاقصی دیگر کشتی مرمره نیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بخواهد آن را عاملی برای حمله به صهیونیست‌ها کند تا بتواند از آن طریق محبوبیت انتخاباتی برای خود دست و پا کند.

مسجدی که آتش گرفت و صدایی که بلند نشد/آماده انتشار

عربستان سعودی که قبله مسلمانان جهان و بیت‌الله الحرام در آن قرار دارد، باید به آن یادآور شد که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر بوده است، ذکر این نکته برای قطر و دیگر دولت های خلیج فارس و دنیا نیز شاید خالی از فایده نباشد، اما تنها سخن گفتن در این راستا فایده ندارد، بلکه باید در فعل و عمل نیز آن را باور کرد.

در مورد جنایت صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و مواضع هم‌دستانه با دشمن از سوی جامعه عربی و جهانی شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد قدس در لبنان می‌گوید: اسرائیل و آمریکا و توطئه بین المللی که در دنیا وجود دارد، فضا را برای این بی توجهی مهیا کرده است، عرب‌ها مشغول موضوعی شده‌اند که آن را بهار عربی می نامند.

وی ادامه داد که فتنه ها از سوریه تا عراق و مصر و دیگر کشورها ذهن مردم را به خود مشغول کرده و اولویت‌های آن‌ها در ابتدا این است که به جای مسجدالاقصی از خود محافظت کنند.

شیخ حمود در گفتگو با المنار گفت: این احساس حتی اگر اشتباه باشد، در جمع زیادی از مردم وجود دارد، این رویکرد در نزد بسیاری از مردم عادی است، برخی از آن‌ها در جهان عرب و اسلام و رسانه‌های خبری و اولویت‌های خود موضوع فلسطین را در اولویت دهم خود قرار می دهند، نه اولویت‌های اول و دوم و سوم.

مسجدی که آتش گرفت و صدایی که بلند نشد/آماده انتشار

وی تاکید کرد که الحمدلله ملت فلسطین خود به مسئولیت‌های خود در حفاظت از مقدسات و مقابله با دشمن صهیونیستی عمل می‌کند و همه به این موضوع اذعان دارند، اما حضور ملت فلسطین در برابر اقدامات دشمن صهیونیستی این رویکرد را ایجاد می‌کند که ملت‌های عربی اسلامی به مناطق خود مشغول هستند و آرمان فلسطین  یک موضوع داخلی و بومی تبدیل شده است. البته این درست نیست و ما باید در هر جا که هستیم، به این موضوع اذعان کنیم.

امام جماعت مسجد قدس از همه خواست تا صدای خود را در رسانه‌ها بالا ببرند و کنگره‌هایی را در حمایت از مقدسات اسلامی و دینی در فلسطین برگزار کنند و اعلام کنند که دشمن صهیونیستی به تجاوزهای خود ادامه می‌دهد. گروه‌های مردمی منطقه از تکالیف تاریخی و دینی خود در حمایت از فلسطین و مقدسات اسلامی دست برندارند.

وی در مورد اقدامات گروه‌های تروریست سوریه و عراق که برگرفته از رفتار صهیونیست‌هاست، تاکید کرد که آن‌ها توانسته‌اند خود و هواداران خود را قانع کنند که اقداماتشان مقدمه‌ای برای آزادسازی فلسطین است، این در حالی است که این سخن کاملا اشتباه است و ضربه زدن به خاستگاه‌های دولت‌های منطقه به آزادسازی فلسطین منجر نمی‌شود. این سوال مطرح است که مثلا سرنگونی دولت در سوریه یا عراق چه خدمتی می‌تواند به آرمان فلسطین بکند.

شیخ ماهر حمود می‌افزاید که نقل می‌شود که امام خمینی در زمان توجه ویژه به حوادث داخلی ایران قبل از پیروی انقلاب اسلامی، استراتژی معینی را برای فلسطین اشغالی تدوین کرده بودند و به همین علت بود که که تاکید کردند امروز در ایران انقلاب به پا شد و فردا در فلسطین این اتفاق خواهد افتاد. امام خمینی دیدگاه مستحکمی در مورد قدس داشتند و برنامه خود را به صورت واقعی و صادقانه آماده کرده بودند.

مسجدی که آتش گرفت و صدایی که بلند نشد/آماده انتشار

وی تصریح کرد که این‌ها به اعتقاد خود به دنبال آزادسازی فلسطین از طریق مبارزه در محیط اطراف آن هستند، تا بعد از آن وارد مبارزه با دشمن واقعی یعنی اسرائیل شوند، آن‌ها بسیاری از جوانان را با اکاذیب و دروغ‌های خود فریب داده‌اند، تفکرات آن‌ها کاملا اشتباه است و جوانان را به وادی هلاکت می‌کشاند، این تفکرات در بخش بزرگی از امت اسلام نیز خسارت‌های بسیار زیادی به جای می‌گذارد.

به نظر می‌رسد دشمن اسرائیلی به اقدامات خود ادامه می‌دهد و اطمینان دارد که هیچ طرف یا دولت عربی و یا خارجی یا منطقه‌ای و بین‌المللی جلودار آن نیست و آن را بازخواست نمی‌کند. دشمن در اراضی فلسطین فساد به راه انداخته و با مقدسات آن بازی می‌کند و با اقدامت آرام به سمت اجرای توطئه های خود برای تخریب کامل مسجد الاقصی و ایجاد هیکل موهوم سلیمان در آن پیش می‌رود.

در اینجا باید از تمامی جوانمردان دنیا و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و ملی خواست تا پتانسیل‌ها و انرژی خود را برای حمایت از مقدسات در فلسطین یکپارچه کنند، چرا که تاریخ فلسطین مورد تجاوز قرار گرفته و فرهنگ و تمدن هزاران ساله این کشور در حال ویرانی و نابودی است. این تمدن مربوط به تمام انسانیت است و مختص یک دین یا مذهب یا گروه خاص نیست، در ابتدا حاکمیت دنیای اسلام و بعد از آن سایر دولت‌ها باید دستور کاری خود را به سمت فلسطین باز گردانده و برای یک بار هم که شده در مسیر درست حرکت کنند و در جنایت‌های ضد انسانی و کشتاری که صهیونسیت‌ها در سرزمین‌های اشغالی به راه انداخته‌اند، سهیم نباشند.

منبع: مشرق
انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.