سرویس: سیاسی 07:32 - یکشنبه 05 آبان 1392

حجت‌الاسلام سالک

فتنه ی 88 خط قرمز مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سه وزیر پیشنهادی گفت: ولایت‌پذیری و فتنه 88خط قرمز مجلس برای انتخاب وزرای پیشنهادی است.

13920321000031_PhotoA
حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی با اشاره به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان، اظهار کرد: مجلس پس از معرفی وزرای پیشنهادی در چند مرحله کار خویش را در خصوص گزینش وزرای پیشنهادی انجام می‌دهد اما وزیران پیشنهادی باید در فراکسیون‌ها و کمسیون‌های مختلف مجلس حضور پیدا کنند و در این جلسات به برنامه‌های خود را برای نمایندگان مطرح و به سئوالات آنها پاسخ دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: برآورد ما در انتخاب وزیران پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی بستگی به دو مقوله دارد ابتدا اینکه برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی ارائه می‌کنند آیا توان اجرایی کردن آن‌ها را دارند و بحث بعدی عبارت است از پاسخ به آن سئوالاتی که موافقین و مخالفین در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر پاسخ وزیران پیشنهادی دولت به سئوالات نمایندگان قابل توجه بود طبیعی رأی لازم را از مجلس کسب خواهند کرد، افزود: خط قرمز مجلس در انتخاب وزیران پیشنهادی دولت دو چیز مهم است یکی بحث ولایت‌پذیری در موضوع اجرا و عمل و دیگری فتنه 88 است که به هر شکلی اگر در آن حضورداشته‌اند و حمایت نموده‌اند باید علت آن را پاسخ گو باشند.

این نماینده تصریح کرد: جمع‌بندی که تا الان شده است بعضی از این سه وزیر پیشنهادی مدیریتشان خوب است و بعضی دیگر جای سئوال دارند که فعلانمی شود قضاوت کرد و بایستی پاسخ‌ها را بشنویم.

**حادثه تروریستی سراوان نشان از ضعف آمریکا و اسرائیل است

سالک‌کاشانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور عزیزمان ایران در حادثه تروریستی سراوان، اظهار داشت: ما 35 سال است که شاهد تهاجمات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه کشورمان هستیم که گاهی اوقات شدت و ضعف داشته است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون دشمنان اقدام به طرح جدیدی علیه کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، بیان داشت: تقویت وحشت‌افکن‌ها در گوشه کنار کشورمان از اهداف این طرح جدید به حساب می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم، اضافه کرد: کودتای نوژه، مباحث سیاسی مثل فتنه 78-88،مسائل اقتصادی و فرهنگی که با استفاده از ابزار رشد فناوری مثل ماهواره‌ها و پایگاه‌ها علیه اسلام و مقدسات توسط دشمنان بناشده و در شرایط کنونی دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که در این محورها توفیقات چندانی نداشتند و فهمیده‌اند اسلام در جهان با سرعت رو به گسترش است.

وی در ادامه با بیان اینکه مستکبران جهان می‌خواهند ایران را همانند سوریه و سایر کشورها ناامن کنند، تاکید کرد: حملات کور و مخفیانه آن هم به صورت شبانه به پاسگاه‌های مرزی کشورمان نشان از ضعف آمریکا و اسرائیل است و این یعنی بیچارگی و درماندگی اربابان این تروریست‌ها که با یاری خداوند متعال و بامداد از فرمایشات مقام معظم رهبری و با الهام از خون شهدا جمهوری اسلامی ایران به زودی پاسخ محکمی به این حملات ترویستی خواهد داد و خواب و خوراک را بر این جنایتکاران حرام خواهد کرد.

سالک‌کاشانی تصریح کرد: دادستانی سیستان در پاسخ به این جنایت چند تن از تروریست‌ها را اعدام کرد که این هم به نوعی پاسخ محکمی است به اقدامات جنایت‌کارانه آن‌ها که دریابند جمهوری اسلامی ایران در مقابل عملیات های ناجوانمردانه آن‌ها ساکت نخواهد نشست.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “فتنه ی 88 خط قرمز مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است”

  1. ورزنه ای گفت:

    مطمن باشید این نماینده هایی که 4سال از فتنه کاسبی کردند ودرمقابل کارهای خلاف دولت قبل به خاطر منافع شخصی خود سکوت کردند نماینده واقعی مردم نیستند وامثال این آقایان در مجلس بعدی نخواهند بود .شما هم بهتره سخنان نماینده های واقعی مردم رو بازتاب بدید وبجای پاشیدن بذرنفاق دربین مردم ،فضای همدلی را درجامعه ترویج دهید…به قول شاعر
    تو کز مهنت دیگران بی غمی
    نشاید که نامت نهند آدمی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.