سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 13 آبان 1393

متخصص پوست و مو:

تبلیغات انجام لیزر موهای زائد با قیمت‌های پایین دروغین است

یک متخصص پوست و مو با هشدار درباره تبلیغات دروغین در خصوص انجام لیزر موهای زائد با قیمت‌های پایین، گفت: یک دستگاه لیزر نیم میلیارد قیمت دارد بنابراین قیمت‌های پایین صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد گلشنی متخصص پوست و مو تصریح کرد: دستگاه‌های لیزر با کیفیت مناسب چیزی در حدود نیم میلیارد هزینه در بر دارد و این امکان ندارد که برای 2 ساعت کار 100 هزار تومان دریافت کرد بنابراین قیمت‌های پایین برای این کار منطقی نیست و مردم باید هوشیار باشند.

وی افزود: قیمت‌های بسیار پایین تبلیغاتی برای لیزر موهای زائد امکان ندارد؛ ممکن است با این قیمت به جای لیزر از دستگاه‌های دیگر استفاده کرد و به این طریق تا حدی هزینه‌ها را پایین آورد ولی کارآیی لیزر را نداشته چرا که در لیزر 80 درصد موها از بین می‌رود ولی در دستگاه‌ها و روش‌های دیگر این کارایی به هیچ وجه وجود ندارد و به جای 3 جلسه باید در 10 جلسه انجام داد.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: لیزر تا 80 درصد از موهای زائد را از بین می‌برد ولی در قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است یعنی در پاها با 3 بار نتیجه دلخواه را در پی دارد ولی در مورد دست‌ها و صورت نتیجه ضعیف‌تر است یعنی 6 تا 8 بار نیاز به تکرار لیزر وجود دارد چرا که موهای ناحیه صورت، چانه‌ها، پشت لب و دست‌ها بسیار مقاوم است.

گلشنی افزود: تا کنون هیچگونه عارضه درازمدتی برای لیزر گزارش نشده است و حتی یک مورد سرطان زایی نیز گزارش نشده است ولی اگر این اقدام توسط افراد غیرمتبحر و متخصص پوست انجام شود ممکن است آسیب‌های موضعی و سوختگی بر جا بگذارد یعنی اگر شناخت کافی دستگاه وجود نداشته باشد مشکلات موضعی ایجاد کند بنابراین توصیه می‌کنیم این‌ کار توسط متخصص پوست انجام شود.

وی تصریح کرد: در لیزر انرژی متمرکز زیادی با توجه به بافت هدف ارسال می‌شود معمولا برای لیزر 3 هدف تعریف می‌شود که یکی رنگ سیاه، دیگری رنگ قرمز و دیگر آب است؛ لیزرهایی که بافت هدفشان آب است بیشتر لیزرهای جوان کننده پوست هستند مثل لیزر co2 که بافت هدفشان آب تعریف شده است.

این متخصص پوست و مو افزود: لیزری که هدفش رنگ تیره است برای موها استفاده می‌شود و لیزری که بافت هدفش رنگ سرخ است بیشتر برای ضایعات عروقی مانند ماه گرفتگی و مانند آن به‌کار گرفته می‌شود که با توجه به هدف دستگاه‌های متفاوتی دارند.

گلشنی خاطرنشان کرد: ریشه مو تعداد زیادی رنگدانه ندارد بنابراین با لیزر ساقه مو را هدف قرار می‌دهند و زمانی که ساقه داغ شد این گرما را به ریشه منتقل می کند و سلول‌های زاینده در ریشه از بین می‌رود.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.